در ۴ ماهه امسال رقم خورد؛

افزایش ۱۷ درصدی صادرات فولاد ایران

عصر معدن- جدیدترین آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از صادرات انواع محصولات فولادی در چهار ماهه امسال، حاکی از افزایش صادرات محصولات میانی، میلگرد و تیرآهن است.;

افزایش ۱۷ درصدی صادرات فولاد ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از سنا، براساس آمار تولیدکنندگان فولاد، صادرات محصولات میانی زنجیره فولاد با افزایش 24.9 درصدی از 2 میلیون و 211 هزار تن در چهار ماهه پارسال به 2 میلیون و 761 هزار تن در مقایسه با مدت مشابه امسال رسید.

    همچنین صادرات آهن اسفنجی از 166 هزار تن در چهار ماهه پارسال به 58 هزار تن در چهار ماهه 2023 میلادی افت کرد، این ارقام تفاوت 65.1 دارند.

    در میان انواع محصولات تخت صادرات ورق‌های پوشش‌دار در چهار ماهه نخست امسال تفاوت چشمگیری در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشت و از 28 هزار تن به 2 هزار تن کاهش پیدا کرد.

    همچنین صادرات میلگرد نیز از 674 هزار تن در چهار ماهه نخست پارسال به 800 هزار تن در مقایسه با مدت مشابه امسال افزایش داشت.

    بنا بر آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران؛ فولادسازان کشور از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال 66 هزار تن تیرآهن صادر کردند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش بیش از دو برابری داشت. در مدت مشابه پارسال حجم صادرات تیرآهن ایران 32 هزار تن بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر