ادامه روند روبه‌رشد کیفیت محصولات فولاد مبارکه

عصر معدن- سعید نقیه، مدیر متالورژی و کنترل کیفیت شرکت فولاد مبارکه، از ادامۀ روند روبه‌رشـــد کیفیت محصولات فولاد مبارکه خبر داد و گفت: با تعریف اقدامات اصلاحی و اجرای آن با همکاری نواحی تولیدی، روند کیفیت محصولات شرکت در شش‌ماهۀ اول سال ۱۳۹۸ در شاخص‌های اساسی بهبود قابل‌توجهی داشته است.;

ادامه روند روبه‌رشد کیفیت محصولات فولاد مبارکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» وی در این خصوص اظهار داشت: رسالت واحدهای کنترل کیفی، آزمایشگاه‌ها و پشتیبانی فنی مشتریان در فرایند مدیریت کیفیت شرکت فولاد مبارکه، حصول اطمینان از انطباق مشخصات فنی مواد اولیه ورودی، محصولات تولیدی در خطوط مختلف تولید و محصولات نهایی نواحی با دستورالعمل‌های مربوطه، استانداردهای ملی و بین‌المللی با توجه به درخواست و حساسیت‌های مشتریان است.
    مدیر متالورژی و کنترل کیفیت شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر این‌که کنترل و پایش محصول در راستـــــای ارتقــــای کیفیـــــت محصــــولات، رضایت‌مندی مشتریان و حفظ اعتبار و منافع شرکت فولاد مبارکه، با تلاش کارکنان شرکت فولاد مبارکه تأمین می‌گردد، اظهار داشت: کیفیت را فرایندهای تولید می‌سازند، ولی کنترل و پایش و طبقه‌بندی عیوب و ارزیابی انطباق به عهدۀ واحدهای یادشده است.
    وی در پاسخ به این سؤال که کیفیت در فولاد مبارکه چه جایگاهی دارد افزود: کیفیت در شرکت فولاد مبارکه از ورود مواد اولیه و مصرفی شامل سنگ‌آهن، گندله، آهن اسفنجی، آهک، انواع نسوز، انواع فروآلیاژها، انواع روانکارها و... شروع و تا فرایند ذوب و ریخته‌گری و همچنین تولید محصولات نهایی ورق گرم، ورق سرد و محصولات پوشش‌دار ادامه می‌یابد.
    او در خصوص فرایند نمونه‌برداری‌ها اذعان کرد: این فرایند با انجام 500 هزار نمونه‌برداری، یک‌میلیـــــــون تســـــت و انجـــــام صددرصــــد بازرسی‌های کیفی انجام می‌گیرد و با رسیدگی به ادعای مشتریان تا محل کارخانۀ مشتری ادامه می‌یابد.
    سعید نقیه با اشاره به اهمیت تولید محصولات کیفی و با ارزش افزودۀ بالا گفت: از شاخص‌ترین محصولات ویژه که در شش‌ماهۀ اول 1398 در شرکت فولاد مبارکه تولید شده است می‌توان به ورق‌های مورداستفاده در صنایع نفت و گاز و خودروسازی و همچنین ورق‌های ضدخوردگی اشاره کرد که با همت و تلاش همۀ واحدهای مربوطه انجام شده است.
    وی با بیان این‌که در همۀ نواحی شرکت رشد فزایندۀ کیفیت را شاهد بوده‌ایم گفت: به‌عنوان مثال بازده کیفی محصول در مجتمع فولاد سبا در سال 1396 به میزان 93.01 درصد، در سال گذشته به میزان 93.91 و در شش‌ماهۀ نخست سال 1398 به میزان 95.67 درصد افزایش یافته است.
    مدیر متالورژی و کنترل کیفیت شرکت فولاد در پایان با تأکید بر این‌که کلیۀ تست‌ها و بازرسی‌های کیفی بر روی محصولات جدید انجام شده و تأیید شرکت‌های نفت و خودروسازی نیز کسب گردیده است، در همین راستا از تمامی کارکنان که کیفیت را با جدیت فزاینده در دستور کار خود قرار داده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر