طلا همچنان رشد می کند

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که ارزش دلار کاهش یافت، افزایش پیدا کرد.;

طلا همچنان رشد می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و به 1320.45 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا مرز 1325.96 دلار صعود کرده بود که بالاترین رکورد از 26 آوریل بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن تغییر چندانی نداشت و به 1320.50 دلار رسید.

    یک معامله گر مقیم هنگ کنگ گفت: ضعف دلار به افزایش قیمت طلا در بازار آسیا کمک کرده است. آمار تورم این فرصت را فراهم کرده تا مردم دلارهای خود را بفروشند و طلا از این مسئله متنفع شده است.

    شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب 0.1 درصد افت کرد و به 92.408 واحد رسید و از بالاترین رکورد سال 2018 که هفته گذشته ثبت کرده بود، عقب نشینی کرد.

    ضعف ارزش دلار به دلیل تعدیل انتظارات نسبت به افزایش بیشتر نرخهای بهره آمریکا در سال جاری بود. جیمز بولارد، رییس بانک فدرال رزرو سنت لوییس روز جمعه با افزایش بیشتر نرخهای بهره مخالفت کرد و گفت نرخهای بهره به سطح خنثی رسیده و دیگر به رشد اقتصاد تحرک نمی بخشد.

    طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می کند و به جذابیت سرمایه گذاری در طلا لطمه می زند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری به نظر می رسد در محدوده 1317 تا 1326 دلار ثابت خواهد ماند.

    ذخایر طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.62 درصد کاهش یافت و به 857.64 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.6 درصد افزایش یافت و به 16.71 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد رشد کرد و 924.50 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، در 994.70 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر