بازار جهانی طلا راکد شد

عصر معدن- طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که تقاضای سرمایه گذاری با قوی ماندن دلار آمریکا محدود شد، از صعود بازماند.;

بازار جهانی طلا راکد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش یافت و به 1320.80 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.1 درصد کاهش یافت و به 1322 دلار رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای آوریل تاکنون 0.2 درصد کاهش داشته است.

    به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت "آرگونات سکیوریتیز"، طلا همچنان تحت تاثیر روند حرکت دلار قرار دارد.شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب روز جمعه به 91.986 واحد رسیده بود که بالاترین رکورد در سه ماه و نیم گذشته بود اما روز جاری در 91.552 واحد ثابت ماند.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارها روز دوشنبه که در ژاپن، چین و هند روز تعطیلات عمومی بود و در آستانه تعطیلی روز سه شنبه بازارهای آسیا، آرام بودند.

    به گفته لو، به نظر می‌رسد ریسک‌های ژئوپلیتیکی فروکش کرده‌اند. همه می‌خواهند پای میز مذاکره آمده و به توافق برسند. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در دیدار روز جمعه‌شان اعلام کردند می‌خواهند اقداماتی انجام دهند تا به جنگ 1950-1953 کره که با یک آتش بس پایان یافته بود، خاتمه دهند و شبه جزیره کره را از تسلیحات هسته ای عاری سازند.

    از سوی دیگر هیاتی از مقامات آمریکا شامل استیون منوچین، وزیر خزانه داری و مشاوران اقتصادی و تجاری دونالد ترامپ هفته جاری برای مذاکرات تجاری به چین می‌روند.

    طلا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به عنوان یک دارایی مطمئن، با تقاضای بالایی مواجه می‌شود که از قیمت این فلز ارزشمند حمایت می‌کند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، به نظر می‌رسد طلا در محدوده 1317 تا 1326 دلار می‌ماند و اگر از این محدوده خارج شود ممکن است جهت حرکت مشخصی پیدا کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 907.60 دلار رسید و در مسیر ثبت 2.1 درصد کاهش برای آوریل قرار دارد که سومین کاهش ماهانه متوالی این فلز است.

    هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.5 درصد کاهش یافت و به 969 دلار رسید و از ابتدای آوریل تاکنون 2 درصد افزایش قیمت نشان می‌دهد.

    هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 16.47 دلار معامله شد از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون 0.9 درصد رشد قیمت نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر