بیشترین حوادث کار سمنان برای بخش ساختمانی و معادن است

عصر معدن- اسماعیل غنیان ، ابراز داشت: حوادث کار در استان سمنان نسبت به پنج سال گذشته در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.;

بیشترین حوادث کار سمنان برای بخش ساختمانی و معادن است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: 2 سال گذشته با اجرایی شدن طرح‌های ایمنی و بهداشت، ایمنی در واحدهای تولیدی ارتقا یافت، ولی فعالیت واحدهای تولیدی در استان سمنان گسترده است و احتمال حوادث وجود دارد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: اداره کل پزشک قانونی استان هر حادثه‌ای را که به دلیل کار ایجاد شود جزو حواث کار دسته‌بندی می‌کند و این نوع دسته‌بندی موجب اختلاف ارائه آمار در حوادث کار استان سمنان است.

    وی ابراز داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تنها بر فعالیت کارگاه‌هایی که دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی مانند سازمان جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند، نظارت دارد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت یادآور شد: این اداره کل برای نظارت بر کارگاه‌های خانوادگی باید با ساز و کار قضایی وارد شود و اکنون نظارت در این زمینه چندان گسترده نیست.

    براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان سمنان از ابتدای امسال تا اواسط آبان 98 حوادث کار در استان 12 فوتی و 100 مجروح برجا گذاشت در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب چهار و 120 مورد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر