مدیرعامل فولاد هرمزگان:

ضرورت تدوین نقشه راه دستیابی به تکنولوژی ماشین ریخته گری مداوم

عصر معدن- مدیرعامل فولاد هرمزگان در نخستین کنفرانس ملی ریخته گری مداوم فولاد گفت: رویکرد پژوهش محوری در شرکت فولاد هرمزگان شکل گرفته است.;

ضرورت تدوین نقشه راه دستیابی به تکنولوژی ماشین ریخته گری مداوم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، فرزاد ارزانی اظهار کرد: نظام نوآوری برپایه DUI می‌تواند از طریق دستیابی به تکنولوژی با یادگیری و بکارگیری و تعامل و به اشتراک گذاری انجام شود.
    وی تاکید کرد: از طریق صنعت می توان به دانش رسید و برعکس آن نیز قابل اجراست. ما باید به تکنولوژی تولید فولاد دست پیدا کنیم و بومی سازی در دل تکنولوژی است.
    ارزانی اظهار کرد: آیا دستیابی به تکنولوژی فولاد یک ضرورت است؟ باید گفت که اگر به آن دست پیدا نکنیم هزینه بالایی به دنبال دارد.
    مدیرعامل فولاد هرمزگان ادامه داد: 35 میلیون تن ظرفیت نصب شده در کشور داریم و باید 20 میلیون تن دیگر برای رسیدن به هدف 55میلیون تن فولاد تولید کنیم و نیازمند ریخته گری به همین میزان هستیم.
    ارزانی گفت:100درصد فولاد خام کشور از طریق ریخته گری مداوم تولید می شود پس نیازمند ریخته گری هستیم. برای 55 میلیون تن باید به سراغ خطوط ریخته گری برویم.
    وی تاکید کرد:در ایران پیشنهاد می شود که روش از صنعت به دانش رسیدن را نهادینه کنیم.
    ارزانی گفت: ضرورت تدوین نقشه راه دستیابی به تکنولوژی ماشین ریخته گری مداوم در کشور احساس می شود.
    وی اظهار کرد: تکنولوژی فولاد جهانی است و نیاز است دانش را کسب کرده و بعد فعالیت پژوهشی و در آخر تولید محصول داشته باشیم.
    به گفته ارزانی، امروز ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت وجود ندارد.

    در همین رابطه وی ادامه داد: با واگذاری مسئولیت دستیابی به تکنولوژی به یکی از شرکت‌های فنی مهندسی توانا، تشکیل گروه تخصصی ، حضور افراد با تجربه صنعت، شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران در این کارگروه ها نقشه راه پیشنهادی برای دستیابی به تکنولوژی ماشین ریخته گری مداوم است. نباید فراموش کرد بدون کار گروهی و تیمی نمی توان به نتیجه رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر