رئیس‌جمهور سابق زیمباوه درباره الماس‌ها توضیح می‌دهد

عصر معدن- پارلمان زیمبابوه به موگابه رییس جمهور سابق این کشور دستور داد تا به سوالات مربوط به الماس پاسخ دهد.;

رئیس‌جمهور سابق زیمباوه درباره الماس‌ها توضیح می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ماینیگ، پارلمان زیمبابوه دستور داد، رهبر سابق رابرت موگابه ماه آینده به سوالاتی در مورد اینکه آیا دولت از 15 میلیارد دلار درآمد الماس محروم بوده‌است، پاسخ دهد.
    این نخستین حضور عمومی موگابه از ماه نوامبر گذشته است. وی ماه گذشته اولین مصاحبه تلویزیونی خود را از زمان از دست دادن قدرت انجام داد و گفت: امرسون منانگاگوا به او خیانت کرده و به طور غیر قانونی ریاست‌جمهوری را برعهده گرفته‌است.
    موگابه در مارس 2016 گفت: این کشور از ثروت شرکت های الماس از جمله سرمایه گذاری‌های مشترک بین شرکت‌های چینی و ارتش، پلیس و سرویس های اطلاعاتی که عملیات آنها از نظارت عمومی محافظت شده بود، غارت شد.
    او گفت: زیمبابوه 15 میلیارد دلار درآمد حاصل از حوزه جواهر را از دست داده‌است. او سال گذشته این شرکت‌ها را اخراج کرد و آن‌ها را با یک شرکت الماس دولتی جایگزین کرد.
    ریاست کمیته معدن پارلمان این کشور نیز اعلام کرد: این هیات با مدیران اجرایی سابق معدن‌کاری و همچنین پلیس مصاحبه کرده‌ و اکنون می‌خواهد با موگابه صحبت کند.
    وی افزود: این کمیته تصمیم گرفت رئیس جمهور سابق در نهم ماه مه حاضر شده تا بتواند ناپدید شدن 15 میلیارد دلار را توضیح دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر