بحبوحه در توسعه معدن مس گراسبرگ اندونزی

عصر معدن- فریپورت مک موران، بزرگترین تولید کننده مس تجاری، روز پنجشنبه خبر از سود کمتر از حد انتظار در فصل نخست به خاطر کاهش تولید و افت قیمتهای این فلز سرخ داد.;

بحبوحه در توسعه معدن مس گراسبرگ اندونزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، این نتایج در زمانی اعلام می شود که این شرکت در حال صرف بیش از 15 بیلیون دلار برای توسعه معدن مس و طلای گراسبرگ اندونزی از یک عملیات روباز به یک عملیات زیر زمینی می باشد که فرآیندی پیچیده و زمانبر است. قیمت هر سهم فریپورت با افت 1.4 درصدی در داد و ستد قبل از بازار به 13.39 دلار تنزل یافت. سهام این شرکت از ژانویه سال جاری تا کنون حدود 35 درصد رشد داشته و از روند رشد قیمت های مس پیشی گرفته است. مدیر عامل فریپورت، ریچارد ادکرسون، پیشتر در ماه جاری در مصاحبه ای گفت که توسعه گراسبرگ مهم‌ترین محل تمرکز شرکت در طول دو سال آینده خواهد بود و فریپورت در این مدت از هر گونه افزایش سود سهام یا خریدهای بزرگ-مقیاس چشم پوشی خواهد کرد. ادکرسون امیدوار است که این توسعه نقشی محوری در توسعه گسترده شرکت ایفا کند چون تقاضای مس برای استفاده در اتومبیلهای برقی و دیگر لوازم الکترونیکی رو به افزایش خواهد گذاشت.

    ادکرسون در بیانیه ای گفت،"ما در مورد آینده ای پایه دارایی ما و عوامل مبنایی بازار مس برای سهامدارانمان فراهم خواهند کرد خوش بین هستیم." این شرکت مستقر در فونیکس در آمد خالص فصل نخست خود را 31 میلیون دلار، یا 2 سنت برای هر سهم، اعلام کرد؛ در حالیکه سود خالص فصل مشابه سال گذشته این شرکت 692 میلیون دلار، یا 48 سنت برای هر سهم، بود. با عدم احتساب اقلام یک-باره، سود فریپورت 5 سنت برای هر سهم بوده است. با این مقیاس، طبق داده های آیبِس از رِفینیتیو، تحلیلگران انتظار 7 سنت برای هر سهم داشتند. تولید مس فصل نخست این شرکت با کاهشی 18 درصدی به 750 میلیون پوند تنزل یافت، که بیشترین افت تولید در اندونزی بود. بهایی که فریپورت برای هر پوند مس خود دریافت کرد با 7 درصد سقوط برابر با 2.90 دلار بود. تولید طلا و مولیبدن هم در طول فصل نخست کاهش داشت. گراسبرگ یک تولید کننده بزرگ طلا نیز می باشد. فریپورت دسامبر گذشته تحت فشار دولت اندونزی موافقت کرد که کنترل اکثریت گراسبرگ را رها کند، گر چه همچنان به عنوان اپراتور این معدن باقی خواهد ماند. به گفته جفریز، یک بانک سرمایه گذاری در ایالات متحده، انتظار می رود که تولید فریپورت تا 2022 به خاطر توسعه گراسبرگ و وارد خط تولید شدن دیگر پروژه ها در ایالات متحده و جاهای دیگر حدود 20 درصد افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر