یک کارگزار بورس کالا اعلام کرد:

استقبال خوب مصرف کنندگان از عرضه های اختصاصی ورق فولاد

عصر معدن- محمدرضا اسلامی کارشناس بازار سرمایه و کارگزار معاملات بورس کالای ایران با اشاره به حذف معاملات مچینگ در عرضه های ورق فولادی در بورس کالا گفت: عرضه های مچینگ ورق فولاد طی چند هفته گذشته حذف شد و به جای آن، فولاد مبارکه برای سه گروه مختص لوازم خانگی، خودروسازان و مصرف کنندگان عمومی عرضه ورق انجام می دهد.;

استقبال خوب مصرف کنندگان از عرضه های اختصاصی ورق فولاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، اسلامی با مثبت ارزیابی کردن حذف مچینگ و جایگزینی عرضه های اختصاصی اظهار داشت: می توان گفت با آغاز و استمرار عرضه های اختصاصی ورق، تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان لوازم خانگی و خودروسازان روال بهتری پیدا کرده و این اتفاق باعث متعادل تر شدن قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.

    وی یادآور شد: شرکت های خریدار نیز از این عرضه ها استقبال کرده اند چراکه خرید مشخص تر و آسان تری را در بورس دارند.

    این کارگزار بورس کالا در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به دستورالعمل و شیوه نامه تنظیم بازار فولاد گفت: در دستورالعمل جدید ساماندهی بازار فولاد، قیمت محصولات فولادی برای عرضه در بورس کالا براساس 80 درصد قیمت معاملاتی CIS مربوط به آخرین هفته ماه میلادی قبل از عرضه در نظر گرفته شده است. این عدد در نرخ هفتگی ارز نیمایی ضرب شده و همانگونه که در عرضه های قبل مشاهده شد، عدد به دست آمده مبنای قیمت پایه عرضه های فولاد در بورس کالا می شود.

    وی ادامه داد: در این شیوه نامه تاکید بر عرضه کامل زنجیره فولاد در بورس کالا به عنوان یک بستر شفاف و ایمن برای انجام معاملات شده است؛ البته تاثیر واقعی این شیوه نامه هنوز به طور کامل مشخص نشده است چراکه برخی عرضه کنندگان در حال طی کردن مراحل پذیرش و ورود به بورس کالا هستند و عرضه ها هنوز به سقف قابل قبولی نرسیده است. به عقیده من زمانی تاثیر این شیوه نامه مشخص خواهد شد که عرضه ها به صورت واقعی و مستمر انجام شود. به عبارت دیگر بازار فولاد برای تنظیم بهینه، نیازمند عرضه های مستمر، واقعی و ادامه دار در بورس است.

    وی در بخش پایانی گفت: عدم عرضه مستمر از سوی عرضه کنندگان مختلف شمش و محصولات فولادی، بازار را با چالش مواجه می کند که در این زمینه سیاست گذار باید شرایط عرضه های مناسب در بورس را فراهم کند که در این صورت، عرضه و تقاضای مطلوب، قیمت کالاها را به طور عادلانه کشف می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر