آهن اسفنجی بافت به تولید رسید

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو از آغاز تولید در کارخانه آهن اسفنجی فولاد بافت خبر داد. این کارخانه امروز و در آستانه اعیاد ماه شعبان راه اندازی شده است.;

آهن اسفنجی بافت به تولید رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در این باره گفت: آهن اسفنجی بافت با اقدامات شبانه روزی مهندسان ایرانی، در ساعت 6 صبح امروز به مدار تولید پیوست.

    وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در مسیر راه اندازی کارخانه فوق تصریح کرد: به رغم اعمال برخی تحریم ها، متخصصان داخلی کشورمان توانستند بخش های حیاتی این پروژه را نصب و راه اندازی کنند.

    رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: برخی از تحریم ها سبب بروز چالش هایی در راه اندازی نرم افزارها و همچنین تجهیزات اصلی پروژه شده بود که خوشبختانه این چالش با همت مهندسان ایرانی برطرف شد.

    وی یادآور شد: عملیات راه اندازی از زمان روشن شدن مشعل کارخانه در روز 17 اسفند ماه گذشته آغاز شده بود که پس از طی مراحل مختلف، در نهایت ساعت 12 ظهر امروز تولید محصول در این کارخانه با متالیزاسیون 99درصد آغاز شد.

    ایمیدرو پیش از آهن اسفنجی فولاد بافت،‌ 5 طرح استانی فولاد را پس از سال ها وقفه، راه اندازی کرده بود که امروز پروژه ششم نیز به مدار تولید پیوست.

    غریب پور همچنین خبر داد که در دهه نخست اردیبهشت جاری، این کارخانه با حضور مقامات عالی به طور رسمی افتتاح می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر