انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین فولادی ها با شرکت های دانش بنیان

عصر معدن- در ۵۱ سالگی ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور که نقش اساسی در بومی سازی ، توسعه تکنولوژی و پیدایش صنعت فولاد کشورداشته است ،آیین انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین فولاد سازان و تامین کنندگان زنجیره آهن و فولاد با شرکت های دانش بنیان، با حضور صاحبکار رییس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان،اعضای هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، تعدادی از شرکت های دانش بنیان و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت فولادی کشور برگزار شد.;

انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین فولادی ها با شرکت های دانش بنیان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، در ابتدای این آیین صاحبکار رییس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و جنگ اقتصادی همه جانبه ای توسط دشمن علیه ایران اسلامی ایجاد شده است درنتیجه باید بتوانیم به صورت حداکثری و با بهره گیری از تمام ظرفیت های داخلی برای مقابله با این جنگ بسیج شویم.
    وی افزود: برگزاری این جشنواره و نمایشگاه اقدام بسیار ارزشمندی در راستای تعامل بین تولید کنندگان فولاد با شرکت های دانش بنیان به شمار می رود و ما نیز از چنین برنامه هایی حمایت می کنیم.
    رییس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: صنعت فولاد در رشته های بالا دست و پایین دست بسیار مهم است و به واقع یک صنعت مادر محسوب می شود که نیاز است با تکیه بر دانش و فناوری های به روز دورنمای مناسبی را به منظور بقاء و موفقیت ترسیم کند.
    امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت نیز گفت: بومی سازی در شرایط فعلی که با تحریم ها مواجه هستیم اقدام بسیار ارزشمندی است و وزارت صمت نیز حمایت کامل را در این زمینه خواهد داشت.
    در ادامه منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز طی سخنانی ضمن تشکر از دکتر سبحانی رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، مهندس خلیفه سلطانی دبیر انجمن و سایر دست اندرکاران این رویداد بزرگ فولادی و همچنین تبریک 51 سالگی صنعت فولاد کشور گفت: در این جشنواره و نمایشگاه پیشکسوتان ذوب آهن اصفهان را دیدم که اظهار داشتند این برنامه بارقه های امید را در وجود ما زنده کرد و فرصت بسیار خوبی بود که تولید کنندگان و تامین کنندگان از نزدیک و در فضایی صمیمی به تبادل نظر و معرفی دستاوردهای فولادی خویش بپردازند.
    وی افزود: دستاوردهایی که در زمینه های گوناگون و به ویژه بومی سازی در دوران تحریم حاصل شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم همواره از سوی ایرانیان محقق شده است.
    این مقام مسئول ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره افراد تاثیر گذار صنعت فولاد کشور که هم اکنون در قید حیات نیستند اما ثمره تلاش آنها میراثی گرانبها برای آیندگان به شمار می رود تصریح کرد: امیدواریم ظرفیت 55 میلیون تن فولاد که در چشم انداز 1404 مد نظر است با کالا و تکنولوژی تمام ایرانی محقق شود.
    یزدی زاده خاطر نشان کرد: در فونداسیون مکان برگزاری این رویداد بزرگ فولادی (برج میلاد) نیز 2000 تن از میلگرد ذوب آهن اصفهان استفاده شده است که با 51 سالگی شرکت در این محل پیوند خورد.
    در بخش دیگری از این آیین، تفاهم نامه ای با حضور منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت، جلال آقابابا مدیر مهندسی نظارت و پشتیبانی طرح ها و نماینده شرکت ایران غلتک در خصوص ریخته گری «گریز از مرکز غلتک های نوردی به صورت عمودی» منعقد شد.
    در پایان این آیین فرشاد عضو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نیز گفت: این جشنواره و نمایشگاه در 51 سالگی صنعت فولاد کشور که در بخش دولتی با ذوب آهن اصفهان آغاز شد همراه شدکه خاطره انگیز است.
    وی افزود: دستاوردهای فولادی در بخش های مختلف کشور، ثمره کار و تلاش عاشقانه پولاد خانواده ایران است که برگ زرینی در دفتر افتخارات ایران زمین به ثبت رساندند.
    این عضو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در پایان آیین مذکور بیانه انجمن تولید کنندگان فولاد ایران را نیز قرائت کرد.
    شایان ذکر است در ابتدای این آیین رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران و دبیر نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، گزارشی از دستاوردهای این رویداد بزرگ فولادی و فعالیت صورت گرفته در راستای برگزاری آن عنوان کرد.
    در حاشیه این آیین جلال آقابابا مدیر مهندسی نظارت و پشتیبانی طرح ها گفت: شرکت ایران غلتک در این نمایشگاه اعلام کرد توان ریخته گری گریز از مرکز غلتک های نوردی به صورت عمودی را دارا است در نتیجه بر اساس این خود اظهاری ذوب آهن اصفهان تفاهم نامه دو جانبه اولیه با شرکت مذکور منعقد کرد تا در ادامه پس از پایش های مورد نیاز مراحل بعدی کار انجام شود. 
    وی با اشاره به اینکه ریخته گری عمودی قبلاً در مقیاس کوچک در ذوب آهن اصفهان انجام گرفته است بیان کرد: غلتک هایی که به شیوه عمودی اجرا می شوند جهت گیری رشد دانه در آنها کنترل شده تر است و همچنین امکان ورود نا خالصی ها نسبت به روش افقی کمتر است.
    آقابابا اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان و صنعت فولاد کشور وارد مرحله ای می شود که باید از مصرف کننده تجهیزات فراتر رفته و در قامت تولید کننده تجهیزات فولادی قرار گیرد. ذوب آهن اصفهان در این زمینه پروژه ریخته گری پیوسته شماره 5 را بر اساس دانش شرکت دنیلی ایتالیا  از حدود 1700 تن تجهیزات پروژه ،  1300 تن آن را در داخل کشور و با استفاده از ظرفیت های شرکت های داخلی تولید کرد و هم اکنون یکی از بهترین ایستگاه های ریخته گری به شمار می رود.
    وی خاطر نشان کرد : کارگاه های ساخت ذوب آهن اصفهان نیز ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری دارد که برای ساخت پروژه های توسعه شرکت می توان از آنها بهره گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر