رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد در دهه ماه امسال

عصر معدن- دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: امسال تولید فولاد ایران در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.;

رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد در دهه ماه امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از صداوسیما، آقای خلیفه سلطانی با اعلام این خبر افزود: تولید فولاد میانی کشور در این مدت، 25 میلیون و 655 هزار تن بوده که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 11 درصدی را نشان می‌دهد.
    وی گفت: در مجموع تولید فولاد ایران با این میزان رشد، از جایگاه دهمی دنیا به نهم ارتقا پیدا کرده است که با کسب این جایگاه کشور‌های مانند ایتالیا، فرانسه، انگلستان و برزیل را پشت سر گذاشته ایم.
    دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در ادامه با بیان اینکه صنعت فولاد در ایران از سنگ آهن به محصولات فولادی می‌رسد و به صورت زنجیره است افزود: مثلا کشور ترکیه با جمع آوری قراضه‌های فولادی کشور‌های دیگر شمش تولید می‌کند و این یعنی با احتساب این موضوع رتبه ایران در تولید فولاد بالاتر از رتبه‌ای است که مطرح می‌شود.
    خلیفه سلطانی گفت: در این مدت 10 میلیون و 697 هزار تن محصولات طویل و 7 میلیون و 579 هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده که رشد تولید محصولات طویل 14 درصد و رشد تولید محصولات تخت 8 درصد بوده است.
    وی افزود: تولید میلگرد در 10 ماهه امسال نیز، 8 میلیون و 957 هزار تن بوده که افزایش 16 درصدی را درمقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد و تولید تیرآهن نیز با افزایش 1 درصدی به 1 میلیون و 045 هزار تن رسیده است.
    دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: میزان تولید ورق گرم کشور در 10 ماهه نخست امسال، 7 میلیون و 346 هزار تن بوده که افزایش 7 درصدی را درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد و میزان تولید ورق سرد 2 و یک دهم درصد کاهش و ورق پوششدار نیز 6 درصد کاهش یافته است.
    وی در ادامه از رشد 7 درصدی تولید آهن اسفنجی در این مدت خبر داد و افزود: تولید کنندگان آهن اسفنجی در 10 ماهه امسال، 27 میلیون و 519 هزار تن از این محصول را تولید کرده اند که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد 7 درصدی را نشان می‌دهد.

    خلیفه سلطانی گفت: البته با این رشد 11 درصدی در تولید در این مدت حجم صادرات فولاد ایران به خارج از کشور کم شده است.
    وی افزوی: همچنین در 10 ماهه امسال از حدود 89 میلیون تن مجموع اقلام فولادی در کشور، حدود 11 میلیون و 860 هزار تن صادر شده که درمجموع درمقایسه با میزان صادرات اقلام فولادی در مدت مشابه سال گذشته دو درصد کمتر بوده است.
    دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: تا پایان دی ماه دو میلیون و 328 هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد دارد.
    وی با بیان اینکه در سال گذشته دو میلیون و 232 هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده افزود: این تنها مقطع فولادی است که میزان صادرات آن افزایشی ثبت شده است.
    خلیفه سلطانی در ادامه اجبار تولید کنندگان به عرضه محصول خود در بورس و مقررات تنظیم بازار را علت این کاهش صادرات دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر