«نقشه راه معدن» در انتظار فرجام برجام

عصر معدن- نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره همکاری شرکت های معدنی خارجی با ایران پس از خروج امریکا از برجام منتظر واکنش چین، روسیه و اتحادیه اروپا هستیم.;

«نقشه راه معدن» در انتظار فرجام برجام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱:۰۰

    علی اسدی کرم در گفت و گو با «عصر معدن» درباره جلسه امروز کمیته معدن مجلس برای تدوین نقشه راه معدن، اظهار کرد: این جلسه بعد از ظهر امروز با حضور اعضای کمیته معدن برگزار می شود. سرمایه گذاری و مدل های آن ، واگذاری معادن، فعال کردن  بخش خصوصی، کمک به توسعه بخش اکتشاف و ... از مهمترین موضوعاتی است که در این جلسه مطرح می شود.
    وی تصریح کرد: توسعه اکتشاف یکی از موضوعاتی است که در این نقشه به آن توجه بسیاری شده است.زیرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آن طور که باید در حوزه اکتشاف و برای توسعه آن هزینه نشده است. در حال حاضر با توجه به ظرفیت بالای اشتغالزایی در بخش معدن  باید توسعه در دستور کار باشد، به همین دلیل جلسه امروز کمیته معدن مفید خواهد بود.
    اسدی کرم درباره تمهیدات کمیته معدن درباره توقف همکاری برخی شرکت های خارجی معدنی به دلیل خروج امریکا از برجام، بیان کرد: به دنبال آن هستیم که چه شرکت هایی ارتباط خود را حفظ کرده و کدام یک این همکاری را متوقف می کنند. باید منتظر ماند و دید چین، روسیه و اتحادیه اروپا  چه واکنشی نسبت به خروج امریکا از برجام نشان می دهند.
    این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در زمینه توسعه بخش معدن، ماده 43 را تصویب کردیم که به موجب آن پول واریزی حقوق دولتی که حساب خزانه وارد می شود، در یک ردیف خاص معدنی منظور شود تا درهمان معادن و در زمینه توسعه هزینه شود. با این کار می توان شاهد توسعه معادن بود.
    اسدی کرم همچنین افزود: بخشی دیگر از این ماده بیان می کند، در صورتی که فعالیت معدنی خسارتی را به محیط وارد می کند، باید از محل فروش این خسارت ها را تامین کند. از سویی دیگر حساب های مالی و دفاتر اسنادی معادن باید به منطقه فعالیتشان انتقال پیدا کند.
    به گفته نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی، موارد یاد شده در دست پیگیری قرار دارد. همچنین گزارش هایی از دیوان محاسبات کشور دریافت شده است. از سویی دیگر معاونت معدن و امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به صورت ماهانه گزارش هایی را ارائه می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر