مصرف ظاهری فولاد

عصر معدن- طبق آمار، در مجموع دو ماهه امسال، همگام با افزایش تولید فولاد، بخش قابل توجه این تولید صرف مصارف داخلی شده است. بر این اساس میزان مصرف ظاهری فولاد طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو، چهار و ۲۲ درصدی را تجربه کرده و تنها مصرف ظاهری مقاطع تخت ۱۲ هزار تن کمتر شده است.;

مصرف ظاهری فولاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه بالغ بر 990 هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور تولید شده که از این میزان حدود 823 هزار تن صرف مصارف داخلی شده است.

    این میزان دو درصد بیشتر از مصرف این مقطع فولادی در دو ماهه سال گذشته معادل 809 هزار تن است.

    پس از آن در مجموع، از 851 هزار تن مقاطع تخت فولادی تولیدی در دو ماهه ابتدایی امسال، 848 هزار تن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به سال گذشته که 860 هزار تن بوده است، یک درصد کاهش یافته است.

    تغییرات در مصرف محصولات فولادی در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییرات قابل توجهی نداشته و تنها 6000 تن بیشتر است. در حالیکه طی دو ماه نخست سال گذشته یک میلیون و 680 هزار تن محصولات فولادی در کشور مصرف شده بود، این عدد در مدت مذکور سال جاری به یک میلیون و 686 هزار تن رسیده است.

    طبق آمار، بیشترین میزان افزایش مصرف فولادی‌ها مختص شمش فولاد است. از حدود سه میلیون تن شمش فولادی تولید شده در کشور دو میلیون 432 هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته که 22 درصد بیشتر از میزان مصرف آن در دو ماهه ابتدایی سال 1401 است. طی فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته دو میلیون و 255 هزار تن شمش فولا در کشور مصرف شده بود.

    در نهایت مصرف آهن اسفنجی نیز چهار درصد رشد کرده و از سه میلیون و 241 هزار تن به سه میلیون و 357 هزار تن رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر