محدودیت های جهانی، تولید مواد معدنی کلمبیا را کاهش داد

افت تولید سه ماده معدنی در کلمبیا؛ پنجمین تولیدکننده زغالسنگ

عصر معدن- تولید طلا، نیکل و زغالسنگ درکلمبیا طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی با کاهش همراه بود.;

افت تولید سه ماده معدنی در کلمبیا؛ پنجمین تولیدکننده زغالسنگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، تولید زغالسنگ در کلمبیا طی سه ماهه دوم سال 2019 میلادی با 4.5 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 18 میلیون و 900هزارتن رسید.

    کلمبیا پنجمین تولید کننده زغالسنگ جهان است که در مدت مشابه سال 2018 میلادی 19 میلیون و 800 هزار تن زغالسنگ تولید کرده است.

    شرکت های پیشرو در بخش زغالسنگ کلمیبا میزان صادرات و تولید این ماده معدنی را در سال 2019 میلادی بدون تغییر پیش بینی کرده اند. پس از نفت، زغالسنگ ارزآورترین بخش در صنعت کلمبیا است که بالاترین میزان صادرات در بخش معدن و صنایع معدنی این کشور را به خود اختصاص داده است.

    کلمبیا سعی دارد از طریق سرمایه گذاری در بخش های طلا، مس و زمرد،‌ در بخش معدن این کشور تنوع ایجاد کند.

    افت تقاضای زغالسنگ در اروپا، وضعیت آب و هوا و همچنین محدودیت های قضایی موجب کاهش قیمت زغالسنگ شده و تولید این ماده معدنی را تحت تاثیر قرار دادند.

    همچنین تولید نیکل در این کشور طی سه ماهه دوم سال 2019 میلادی با 6.2 درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 10 میلیون و 568 هزار تن رسید. این در حالی است که تولید این ماده معدنی در مدت مذکور نسبت به سه ماهه نخست سال جاری میلادی شاهد رشد 13.2 درصدی بوده است.

    طی سه ماهه دوم سال 2019 میلادی تولید طلا در کلمبیا نیز با 7.2 درصد کاهش به 8.7 تن رسید. طی سال های اخیر شرکت های معدنی چند ملیتی به دنبال انجام پروژه های بزرگ مقیاس زیرزمینی طلا درکلمبیا هستند اما با مشکلات قانونی، تامین مالی، صدور گواهی و زیست محیطی مواجه شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر