ایران بزرگترین تولید کننده فولاد خام در غرب آسیا

عصر معدن- ­بر اساس آخرین آمار منتشر شده از انجمن جهانی فولاد (WSA)، تولید فولاد خام جمهوری اسلامی ایران در پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۳، ۷۰ درصد از کل تولید منطقه غرب آسیا را به خود اختصاص داده است.;

ایران بزرگترین تولید کننده فولاد خام در غرب آسیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما، فولادسازان ایرانی از ژانویه تا می‌ امسال، 13 میلیون تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2.2 درصد افزایش را به ثبت رساندند.

    تولیدکنندگان فولاد مستقر در غرب آسیا از جمله ایران، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در مجموع 18.7 میلیون تن فولاد در این دوره تولید کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 1.1 درصد افزایش یافته است.

    همچنین 63 فولادساز جهان در همین مدت 786 میلیون تن فولاد تولید کردند که این آمار تولید حکایت از کاهش 1.2 درصدی دارد.

    کشور‌های واقع در آفریقا از جمله مصر، لیبی، آفریقای جنوبی و تونس 2.6 میلیون تن فولاد تولید کردند که 2.6 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش تولید را به ثبت رساندند.

    تولید فولاد کشور‌های آسیایی و اقیانوسیه از جمله استرالیا، چین، هند، ژاپن، مغولستان، نیوزلند، پاکستان، کره جنوبی، تایوان، تایلند و ویتنام با 0.7 درصد افزایش به 588.4 میلیون تن رسیدند.

    همچنین 27 کشور اتحادیه اروپا با کاهش 10.4 درصدی در مقایسه با پارسال در مجموع 56 میلیون تن تولید کردند.

    کشور‌هایی از جمله مقدونیه، نروژ، صربستان، ترکیه و بریتانیا نیز 16.6 میلیون تن فولاد تولید کردند که 16.3 درصد در مقایسه با دوره مشابه پارسال کاهش داشت.

    کشور‌های آمریکای شمالی، از جمله کانادا، کوبا، السالوادور، گواتمالا، مکزیک و ایالات متحده، 45.9 میلیون تن فولاد در این دوره تولید کردند که 3.6 درصد کاهش داشت.

    فولادسازان منطقه «روسیه و سایر کشور‌های مشترک المنافع (CIS) به اضافه اوکراین» از جمله بلاروس، قزاقستان، روسیه و اوکراین 36.9 میلیون تن فولاد تولید کردند که 3.8 درصد کاهش داشت.

    کشور‌های آمریکای جنوبی از جمله آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا 17.1 میلیون تن فولاد تولید کردند که 5.9 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

    ایران در سال گذشته 30.6 میلیون تن فولاد خام تولید کرد و توانست جایگاه خود را به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان حفظ کند.

    در این میان؛ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در جایگاه بیستم برترین شرکت‌های فولادسازی جهان ایستاد.

    ایران با تولید 125 میلیون و 100 هزار تن در سال 2022 دومین تولیدکننده بزرگ آهن اسفنجی جهان شد.

    همچنین ایران در سال 2022، 2.5 میلیون تن آهن خام تولید کرد که 100 هزار تن آن به خارج از کشور صادر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر