گروه بین‌المللی مطالعات مس اعلام کرد:

کسری ۵۵۹ هزار تنی مس تصفیه‌شده در ۲۰۲۰

عصر معدن- بر اساس آمار اولیه گروه بین المللی مطالعات مس (ICSG)، تراز جهانی مس تصفیه شده با کسری ۵۵۹ هزار تنی در سال ۲۰۲۰ مواجه شد که نسبت به کسری ۳۸۳ هزار تنی در سال ۲۰۱۹، افزایش داشته است.;

کسری ۵۵۹ هزار تنی مس تصفیه‌شده در ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، این افزایش کسری عرضه، ناشی از تقویت تقاضای مس کشور چین گزارش شده است. بدون در نظر گرفتن موجودی مس در انبارهای گمرک چین، کسری عرضه مس طی سال 2020، برابر با 456 هزار تن بوده که کمتر از رقم 561 هزار تنی سال 2019 می شود. گروه بین المللی مطالعات مس، با وجود کاهش تقاضای ناشی از کروناویروس، مصرف مس تصفیه شده در جهان را با رشد 2،3 درصدی، برابر با 24،978 میلیون تن در سال 2020 برآورد کرده است.

    میزان تقاضای مس جهان به جز چین حدود 10 درصد کاهش پیدا کرده که ناشی از افت تقاضای 15 درصدی ژاپن، 11 درصدی اتحادیه اروپا و 10 درصدی آسیا به جز چین است. با این حال با افزایش 38 درصدی واردات مس تصفیه شده به چین (معادل 1،2 میلیون تن)، مصرف مس در چین 13 درصد افزایش یافته است که افت تقاضای سایر نقاط جهان را جبران کرده است.
    ICSG  گزارش کرده است که با توجه به تعلیق فعالیت واحدهای تولید نیمه ساخته های مسی تحت تاثیر شیوع کروناویروس طی اوایل سال 2020 در چین و کاهش تقاضای کشورهای جهان به جز چین، تقاضای واقعی صنعت چین در سال گذشته کاهش یافت و رشد کمتری را نسبت به مصرف ظاهری نشان داد.
    بر اساس این گزارش از ICSG، تولید جهانی مس تصفیه شده با رشد1،4 درصدی به 24،419 میلیون تن رسید که تولید از منابع معدنی رشد 2،8 درصدی و تولید از قراضه، به میزان 4،5 درصد کاهش داشت.
    ICSG  اظهارداشت: عرضه قراضه به علت مشکلات ناشی از کروناویروس و پایین آمدن قیمت مس محدود بود و این امر بر تولید مس تصفیه شده در نیمه نخست سال تاثیر منفی گذاشت.
    تولید مس معدنی در سال 2020 تغییر اندکی داشت و با کاهش 11 هزار تنی به 20،517 میلیون تن رسید. تولید کنسانتره در سال گذشته، 0،4 درصد افزایش و تولید کاتد استخراج حلالی و الکترووینینگ، به میزان 2 درصد کاهش یافته است. همچنین، ظرفیت معادن مس در سال 2020 با 2،5 درصد افزایش به سالانه 24،762 میلیون تن رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر