اختصاص عمده تولیدات زنجیره آهن و فولاد به مصرف داخلی

عصر معدن- طبق آمار همگام با افزایش تولید در حوزه زنجیره آهن و فولاد کشور، بخش عمده تولید این حوزه، در مجموع هشت ماهه امسال، صرف مصارف داخلی شده و در اختیار صنایع داخلی قرار گرفته است و بخش کمی هم به صادرات اختصاص یافته است.;

اختصاص عمده تولیدات زنجیره آهن و فولاد به مصرف داخلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بالغ بر ١١٧ میلیون تن از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده که از این میزان حدود ١6.5 میلیون تن صادر و بالغ بر ١۰٢ میلیون تن صرف مصارف داخلی شده است.

    بر این اساس، مصرف ظاهری فولاد کشور برای همه اقلام جز مقاطع طویل فولادی که آن هم ۰.٢ درصد معادل ١٣ تن نسبت به هشت ماهه ابتدایی سال ١4۰١ کمتر شده، رشد 0.٣ تا 7.4 درصدی داشته است.

    از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، هشت میلیون و ٨٢٧ هزار تن مقاطع طویل فولادی در داخل مصرف شده که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل شش میلیون و ٨4۰ هزار تن، 0.٢ درصد کمتر است.

    همچنین شش میلیون و ١۰5 هزار تن مقاطع تخت فولادی در هشت ماهه امسال مصرف شده که 7.4 درصد نسبت به میزان مصارف آن‌ها در هشت ماهه ابتدایی ١4۰١ معادل شش میلیون و 55٨ هزار تن، افزایش مصرف را تجربه کرده است.

    طی هشت ماهه امسال، تولید محصولات فولادی ١4 میلیون و ٨٧٣ هزار تن ثبت شده که تنها حدود دو میلیون تن آن صادر و ١٣ میلیون و 666 هزار تن آن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به سال گذشته که ١٣ میلیون و ١5٩ هزار تن بوده، ٣.٩ درصد بیشتر شده است.

    مصرف آهن اسفنجی طی هشت ماهه ابتدایی امسال ٣.٢ درصد رشد کرده و از ٢٣ میلیون و 6١4 هزار تن به ٢4 میلیون و ٣64 هزار تن رسیده است. در هشت ماهه ١4۰٢ قریب بر ٢5 میلیون و 46۰ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که تنها حدود یک میلیون و ٩5 هزار تن آن صادر شده است.

    در مجموع، از ٢١ میلیون و 6٢۰ هزار تن شمش فولادی تولید شده در کشور با رشد ۰.٣ درصدی ١6 میلیون و ٧١4 هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته و حدود چهار میلیون و ٩۰٨ هزار تن آن صادر شده است. در مدت مشابه سال ١4۰١ مصرف ظاهری شمش فولاد کشور ١6 میلیون و 65٩ هزار تن ثبت شده است.

    در نهایت ٣4 میلیون و ٢٩ هزار تن گندله سنگ‌آهن در کشور به مصرف ظاهری اختصاصی یافته که نسبت به ٣٣ میلیون و ٣٨٢ هزار تن مصرفی در هشت ماهه ابتدایی‌ سال گذشته، ١.٩ درصد بیشتر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر