بیشترین حجم تولید مربوط به گندله سنگ‌آهن

گزارش عملکرد فولادی‌ها در ۸ ماهه امسال

عصر معدن- تولید انواع محصولات زنجیره فولاد و آهن کشور در هشت ماهه امسال تقریبا تفاوت چندانی با میزان تولید آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته نداشته، اما بیشترین رشد تولید در مقایسه آماری متعلق به گندله سنگ‌آهن با ۱۱ درصد بیش از میزان تولید در سال جاری است.;

گزارش عملکرد فولادی‌ها در ۸ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه تولید گندله سنگ‌آهن بیشترین رشد تولید را نسبت به هشت ماهه ابتدایی سال گذشته و البته بیشترین حجم تولید را هم طی این مدت نسبت به سایر اقلام زنجیره فولادی کشور داشته است؛ طی این مدت 40 میلیون و 301 هزار تن گندله سنگ‌آهن تولید شده که نسبت به 36 میلیون و 300 هزار تن تولیدی در مدت هشت ماهه سال 1401 رشد 11 درصدی را ثبت کرده است.

    پس از آن در هشت ماهه ابتدایی سال جاری 25 میلیون و 459 هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که 5.4 درصد بیشتر از میزان تولید آن (24 میلیون و 157 هزار تن) در مدت مشابه سال گذشته است.

    تولید مقاطع تخت فولادی شش میلیون و 254 هزار تن و تولید شمش فولاد (فولاد میانی) 21 میلیون و 620 هزار تن در هشت ماهه امسال ثبت شده است؛ این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب شش میلیون و 86 هزار تن مقاطع تخت فولادی و 21 میلیون و 225 هزار تن شمش فولاد در کشور به تولید رسیده است.

    براین اساس تولید مقاطع تخت فولادی 2.8 درصد و میزان تولید شمش فولاد 1.9 درصد افزایش یافته است.

    میزان تولید محصولات فولادی در هشت ماهه امسال تقریبا تفاوت چندانی با میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته نداشته و از 14 میلیون و 744 هزارتن به 14 میلیون و 873 هزار تن رسید که تنها یک درصد معادلب 129 هزار تن افزایش تولید را نشان می‌دهد.

    در نهایت طبق آمار، در هشت ماهه نخست امسال تولید مقاطع طویل فولادی نیز به همان میزان تولید رد مدت مشابه سال گذشته و تنها 39 هزار تن کمتر است. در حالیکه در مجموع هشت ماهه 1401، هشت میلیون و 658 هزارتن مقاطع طویل فولادی در کشور تولید شده بود این میزان تولید در مدت مشابه سال جاری هشت میلیون و 619 هزار تن ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر