مقاومت طلای جهانی در برابر کاهش قیمت

عصر معدن- طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با تقویت احتمال کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، ثابت ماند و نزدیک به بالاترین قیمت خود در بیش از یک هفته گذشته معامله شد.;

مقاومت طلای جهانی در برابر کاهش قیمت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1285.65 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا مرز 1288.59 دلار صعود کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.1 درصد کاهش یافت و به 1287.70 دلار رسید.

    نرخ‌های بهره پایین‌تر در آمریکا، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را با کاهش روبرو می‌کند و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند. همچنین جذابیت سرمایه گذاری در دارایی‌های غیر سودده مانند طلا را افزایش می‌دهد.

    کایل رودا، تحلیلگر شرکت "آی جی مارکتس" در این باره گفت: آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا تردیدهایی را نسبت به نیرومندی اقتصاد این کشور و قدرت مصرف کنندگان آمریکایی برانگیخت و باعث شد برخی از معامله گران احتمال کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را پیش بینی کنند.

    طلا روز جمعه پس از افت ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب، بزرگترین رشد روزانه خود در هفت هفته گذشته را تجربه کرد.

    آمار نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول امسال 3.2 درصد رشد کرده که ناشی از کاهش کسری تجاری و انباشته شدن انبوهی از کالاهای فروش نرفته بوده است و این مسئله ممکن است بعدها روی تصویر اقتصادی این کشور تأثیر منفی بر جای بگذارد.

    ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.16 درصد کاهش یافت و به 746.69 تن رسید که پایین‌ترین میزان از 19 اکتبر بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 15.05 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 895.25 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، به 1455.01 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر