صادرات ۴۰۰ هزار تنی فولاد در دو ماهه اول سال ۹۹

عصر معدن- عملکرد صادرات هفت واحد فولاد سازی بزرگ کشور در دو ماهه نخست امسال گویای صدور ۴۰۴ هزار و ۶۴۴ تن شمش و تولیدات فولادی است.;

صادرات ۴۰۰ هزار تنی فولاد در دو ماهه اول سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری شرکت‌های ذوب آهن، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، هرمزگان، کاوه جنوب، فولاد بناب(میلگرد) و چادرملو حاکی است، اردیبهشت ماه امسال مجموع صادرات شمش و تولیدات فولادی واحدهای مزبور به 183 هزار و 52 تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه در سال 98 به میزان 70 درصد کاهش دارد.

    بیشترین رشد صادرات در زمینه میلگرد

    جداول مورد بررسی گویای آن است که فولاد بناب با صادرات چهار هزار و 550 تن میلگرد در دو ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 98 رشد 349 درصدی دارد و ضمن اینکه در اردیبهشت ماه با صدور سه هزار و 601 تن میلگرد در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 255 درصد افزایش نشان می دهد.

    کاهش 91 درصدی صادرات مبارکه

    برابر داده های مورد بررسی صادرات فولاد مبارکه در دو ماهه امسال کاهش عملکرد داشت که با صدور 15 هزار و 632 تن افت 91 درصدی را ثبت کرد.ضمن اینکه در اردیبهشت ماه نیز صادرات این واحد صنعتی با رقم هفت هزار و 210 تن بالغ بر 94 درصد در مقایسه با ماه مشابه پارسال کاهش داشت.

    افزایش تقاضا فولاد در بازار داخلی

    بررسی کارشناسان بازار فولاد گویای آن است که افت صادرات به معنی افزایش عرضه در بازارهای داخلی است و مرتبط با رشد مصرف یا تقاضای انبار سازی برای آینده بوده و لازم است بررسی تکمیلی بر روی ریشه این امر انجام شود تا صادرات آسیب نبیند.

    ضمن اینکه دست اندرکاران بازار فولاد موجودی پایین انبارهای فولادسازان را یکی از عوامل، نزول صادرات می دانند.

    رشد چهار درصدی تولید فولاد سازان

      فولاد سازان بزرگ در دوره دو ماهه نخست امسال چهار میلیون و 697 هزار تن شمش تولید کردند که در مقایسه با دوره مشابه پارسال که چهار میلیون و 529 هزار تن تولید شده بود، چهار درصد افزایش نشان می دهد.

    به گزارش ایرنا، ایران در بین 10 فولاد ساز بزرگ جهان جای دارد و پیش بینی شده که میزان تولید امسال به 28 میلیون تن برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر