در همایش راهبردی عنوان شد

تولید ریل در ذوب آهن ، اثبات توانایی این شرکت برای دستیابی به بالاترین جایگاه در صنعت کشور است

عصر معدن- همایش راهبردی شرکت چهارشنبه سوم مهرماه با حضور مهندس منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت ، مهندس محمد زارع پور اشکذری عضوجدید هیات مدیره شرکت و قائم مقام مالی و بازرگانی ، معاونین ، مدیران و سرپرستان شرکت در تالار آهن شرکت برگزار شد.;

تولید ریل در ذوب آهن ، اثبات توانایی این شرکت برای دستیابی به بالاترین جایگاه در صنعت کشور است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» منصور یزدی زاده در این همایش طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و 286 شهید والامقام ذوب آهن اصفهان افزود : ذوب آهن اصفهان کانون ایثارگری در صنعت کشوراست و با این روحیه جهادی ، می توان به اهداف مورد نظر رسید .

    وی در ادامه به تولید ریل پرداخت و افزود : از سال 1372 محصول ریل در زمان مرحوم دادمان ( وزیر راه وقت ) تولید شد. طی چند سال گذشته تولید ریل و سایر محصولات از طریق خط نورد 650 آغاز شد و این محصول به سختی با رسیدن تجهیزات از آلمان و دمونتاژ شدن آنها و نصب شدن آنها انرژی زیادی حوزه های بهره برداری و برنامه ریزی و توسعه از همکاران گرفت. با وقفه یک ساله خوشبختانه این محصول به تولید انبوه رسید و طی سفر وزرای راه و شهرسازی و صمت تحویل محموله نمادین ریل انجام گرفت و امروز افتخار داریم بگوییم ریل جزء محصولات اصلی شرکت است  و دو فاز دارد تولید شمش ریل و نورد آن. این قول را گرفتیم که متناسب با برنامه ریزی انجام شده  به صورت میانگین ماهانه تا بین 7000 تا 10000 هزار تن تولید ریل داشته باشیم که البته پیش نیازهای آن در دست برنامه ریزی است.

    مدیرعامل شرکت تصریح کرد : در نورد 650 همزمان با ریل،ورق سازه های فولادی اخیراً در سایز 200 میلی متر تولید شده است و طراحی آن در ابعاد بالاتر در دست اقدام است . این امر مستلزم برنامه ریزی حوزه فروش جهت  بازاریابی این محصول است تا به عنوان یکی از محصولات معمول در فرایند تولید قرار گیرد.

    این مقام مسئول بیان کرد : همکاری بخش های مختلف شرکت در اطلاع رسانی دستاوردها و اقدامات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شفافیت بیشتر فعالیت ها را برای مجموعه شرکت به عنوان یک شرکت بورسی در پی دارد.

    مهندس یزدی زاده خاطر نشان کرد : در حوزه منابع انسانی انتظار دارم همکاران زمان بیشتری را در کارگاهها و سایر بخش های شرکت سپری نمایند و از نزدیک در جریان مشکلات کارکنان قرار گیرند.

    وی گفت : وضع عوارض 25 درصدی بر صادرات سنگ آهن فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم با تامین مالی ، سنگ آهن هایی که در سطح کشور است جمع آوری نموده و به کارخانه برسانیم.

    مهندس یزدی زاده گفت: در حوزه فروش و به ویژه صادرات عملکرد بسیار خوبی را شاهد بودیم و تقاضا داریم آن را به حوزه فروش داخلی نیز تسری دهند تا در این زمینه هم موفقیت های بیشتر را شاهد باشیم.

    مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با تاکید بر صنعتی شدن محصولات کارخانه اظهار داشت : ذوب آهن توان تولید محصولات صنعتی را دارد و خلاء در کشور وجود دارد. طی یک برنامه مطالعاتی که در سال 1394 توسط دانشگاه امیرکبیر انجام گرفت ، حدود  700 تا 800 هزار تن سالانه در کشور به این محصولات نیاز داریم . اگر فرض کنیم تغییراتی در بحث مصرف و تقاضا نداشته باشیم حدود 700 هزار تن برای محصول ورق سازه های فولادی می توانیم بازاریابی داشته باشیم. حفظ قیمت ها نیز بسیار مهم است و لذا کمیته پایش بودجه را در شرکت از سال گذشته به صورت موثرتر شروع کردیم و هدف آن این است که به صورت موثرتر حوزه های مختلف را بررسی نماید.

    وی افزود : برنامه ای که برای تولید سه میلیون تن در نظر گرفتیم با برنامه ریزی منسجم تر حاصل می شود و حتماً باید در شش ماهه دوم شرایط را به بهترین نحو رقم بزنیم که بتوانیم به تعهدی که برای افزایش تولید جهت دریافت یک میلیون و 750 هزار تن سنگ آهن است دست یابیم.

    یزدی زاده با اشار به فعالیت های خوب در حوزه مالی شرکت گفت : در مورد زغال سنگ دو مرحله افزایش قیمت در سال گذشته داشتیم که به سال جدید نیز رسیده است . اگرچه در بودجه این موضوع دیده شد اما افزایش قیمت هایی که در مواد اولیه داشتیم در شرایطی که قیمت محصول کنترل می شود بسیار مشکل ساز است . این موضوع به هیچ شکلی جبران نمی شود جزء با تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و دقت در گرفتن میانگین قیمت و مستلزم این است که همکاران حوزه های فروش و مالی ارتباط نزدیکتری داشته باشند تا در راه رسیدن به بودجه و تولید اقتصادی بتوانیم تنگناها را برطرف نماییم.

    وی در خصوص حوزه توسعه نیز گفت : با توجه به شرایط نقدینگی و بودجه شرکت طبیعی است اولویت ها را بر تامین مواد اولیه قرار دهیم. پروژه های خوبی را در دست اجرا داریم. بودجه تحقیقاتی شرکت 10 برابر و عملکرد 50 برابر شده است. انتظار دارم در بخش تحقیقات بتوانیم از این بودجه های تحقیقاتی در رشد و توسعه بخش های مختلف استفاده نماییم.

    مدیرعامل شرکت بیان کرد : انتظار دارم پروژه های زود بازده که جنبه توسعه ای و کاهش هزینه ها دارد با جدیت دسته بندی شود و تامین مالی آنها مشکلی ندارد.

     یزدی زاده گفت : با وجود سختی ها، شرایط بسیار خوبی داریم و آینده خوبی برای شرکت قابل تصور است. بنده از معاونین تقاضا دارم بحث های شورای معاونین را به مدیران و آنها نیز به زیر مجموعه انتقال دهند تا همه بدانند در شرکت چه روی می دهد.

    وی گفت : اگر هریک از ما در مسئولیت خودش به نحو مطلوب اقدام نماید قطعاً شرکت رشد شایسته ای خواهد داشت. شان ذوب آهن ، جایگاه فعلی نیست، اما توانایی این شرکت و کارکنان آن بسیار زیاد است و تولید ریل ،  ثابت کرد که ما می توانیم و این شرکت را به جایگاه واقعی خود می رسانیم .

    شایان ذکر است در این همایش معاونین شرکت گزارش عملکردی ارائه نمودند و همکاران بخش های مختلف شرکت مقالات خود را با رویکرد مسایل فنی و نیروی انسانی مطرح کردند و در پایان همایش نیز طی پنل پرسش و پاسخ با حضور مدیرعامل و معاونین به تعدادی از سوالات حاضرین پاسخ گفته شد و پاسخ سایر سوالات نیز از طریق هفته آتشکار اطلاع رسانی می شود.

    مقالات بسیار خوبی در این همایش ارائه شد و تلاش می شود در همایش های آتی که به صورت فصلی برگزار می شود سایر همکاران نیز بتوانند مطالب خود را در زمان بیشتر ارائه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر