غریب پور در نشست به روز رسانی استراتژی ایمیدرو:

ایمیدرو ظرفیت تبدیل شدن به توانمندترین سازمان توسعه ای را دارد

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان، ظرفیت تبدیل شدن به توانمندترین سازمان توسعه ای کشور را دارد.;

ایمیدرو ظرفیت تبدیل شدن به توانمندترین سازمان توسعه ای را دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عضرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در نشست به روز رسانی استراتژی ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برای تدوین استراتژی مطلوب ایمیدرو، باید اساسنامه سازمان، سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، قانون رفع موانع تولید، قانون معادن، نقشه راه معدن و صنایع معدنی، تفاهم نامه های منعقده و صورت جلسه های منعقده طی سال های اخیر مطالعه شود.

    وی ادامه داد: در تدوین استراتژی، شاخص هایی نظیر قابلیت اجرایی شدن برنامه ها، تعهدزا بودن، داشتن جدول زمانی، تسهیل کننده ارتباطات، ساده سازی سازمان و به حداقل رساندن فرآیندها مدنظر قرار گیرد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در نگاه ما به آینده، قرار است ایمیدرو به عنوان توانمند ترین سازمان توسعه ای کشور مطرح و در این راستا، معدن جایگزین نفت شود یا جایگاه آن حداقل به سطح نفت برسد یا اینکه به عنوان منبع ارزی قابل اتکا و قدرتمند ارتقا یابد.

    وی افزود: صنعت پتروشیمی با ایجاد درآمد حدود 12 میلیارد دلاری، از محدودیت برخوردار بوده و اکنون با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه است. اما معادن این گونه نیست و زنجیره معدن، ظرفیت ایجاد ارزش افزوده بالایی دارد.

    غریب پور خاطرنشان کرد: اکنون از 600 هزار کیلومتر مربع مساحت قابل اکتشاف در کشور، تنها نیمی از آن اکتشاف شده و بنابراین با اکتشافات جدید، ذخایر می تواند به 2 برابر برسد.

    وی ادامه داد: اکثر اکتشافات انجام شده در معادن به صورت سطحی بوده و کمتر در عمق کار شده است. این در حالی است که ممکن است با اکتشاف عمقی در معادن فعلی، میزان ذخایر به 2 برابر برسد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ایمیدرو به عنوان بزرگ ترین سازمان توسعه ای، می تواند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند، گفت: ایمیدرو ظرفیت بالایی برای دستیابی به مولفه هایی همچون «جذب نقدینگی»، «مشارکت با استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان»، «توسعه عناصر نادر خاکی» و غیره، توجه ویژه نشان دهد.

    وی ادامه داد: ایمیدرو می تواند بیشترین ظرفیت استفاده از پیمانکاران بخش خصوصی در بخش های مختلف از جمله اکتشاف و نیز سازمان یافته ترین ارتباط با دانشگاه ها برای توسعه پژوهش و تحقیق مطابق با تقاضاها را به خود اختصاص دهد.

    غریب پور بیان داشت: همچنین این سازمان می تواند نقش عمده ای در زمینه «تسهیل روابط بین الملل در بخش پژوهش و تحقیق»، «توسعه فناوری های نوین»، «حفاظت محیط زیست و توسعه پایدار» و «استفاده بهینه انرژی» ایفا کند.

    در این نشست، تیم پیشنهادی پروژه به روز رسانی استراتژی ایمیدرو، شاخص های کلی مورد نظر برای تبیین استراتژی را تشریح کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر