افزایش ۹۳ درصدی حجم سرمایه‌گذاری در بخش معادن آذربایجان غربی

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال جاری در بخش معدن بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با رشد ۹۳ درصدی روبرو بوده است.;

افزایش ۹۳ درصدی حجم سرمایه‌گذاری در بخش معادن آذربایجان غربی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا پریسا عابدپور گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری در بخش معدن بیش از 190 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با رشد 93 درصدی روبرو بوده است.

    وی افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری در حوزه اکتشافات معدنی 34 فقره پروانه اکتشاف صادر و 13 معدن اکتشافی نیز به مرحله دریافت گواهی کشف رسیده است.

    عابدپور همچنین اضافه کرد: در 6 ماه نخست امسال 22 فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج 458 هزار و 300 تن ، ذخیره قطعی بیش از 15 هزار تن و با ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای 186 نفر در استان آذربایجان غربی صادر شده است.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: هم اکنون 473 معدن دارای پروانه بهره برداری با استخراج 16 میلیون و 345 هزار و 450 تن و ذخیره قطعی یک میلیون و 143 میلیون تن در حال فعالیت می باشند.

    وی بیان کرد: این معادن با حجم سرمایه گذاری 3 هزار و 490 میلیارد ریال مشغول به فعالیت هستند که برای 5 هزار و 142 نفر بصورت مستقیم زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

    عابد پور ادامه داد: در حال حاضر 211 محدوده اکتشافی در استان وجود دارد که در حال اجرای مراحل اکتشافی را طی می کنند و 26 محدوده معدنی نیز موفق به دریافت گواهی کشف شداند که در شرف بهره برداری قرار دارند.

    وی در خصوص میزان برداشت نمک از دریاچه ارومیه اذعان کرد: در خصوص برداشت نمک از محدوده دریاچه ارومیه تاکنون تعداد 5 فقره مجوز برداشت موقت با حجم برداشت 46 هزارتن صادر شده است و تعداد 2 معدن بهره برداری با حجم برداشت 15 هزارتن نمک از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه فعال هستند.

    عابد پور افزود: تمامی مجوزهای برداشت و پروانه های بهره برداری در حوزه دریاچه ارومیه بعد از اخذ استعلام از محیط زیست استان صادر می گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر