چه خبر از عرضه‌های صادراتی مس؟

عصر معدن- شرکت ملی صنایع مس ایران امروز همچون هفته های گذشته مس کاتد صادراتی خود را راهی تالار کیش کرد و توانست ۳ هزار تن دیگر از این محصول را از مسیر بورس کالا به فروش برساند.;

چه خبر از عرضه‌های صادراتی مس؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، عرضه امروز شرکت ملی مس با تقاضای 10 هزار و 500 تنی همراه شد و این استقبال خوب نشان از اقبال معامله گران به این محصول استراتژیک صادراتی دارد.

    شرکت ملی مس از شروع عرضه های صادراتی خود در بورس کالا از 5 آبان امسال تا به امروز، 45 هزار و 800 تن مس کاتد در تالار کیش عرضه کرد که با تقاضای چشمگیر 120 هزار و 400 تنی همراه شد.

    در این مدت حجم 45 هزار و 800 تنی مس کاتد صادراتی معامله شده ارزشی بالغ بر 112 هزار و 963 میلیارد ریال را رقم زد.

    گفتنی است، این شرکت برای نخستین بار توانست در تاریخ 7 دی، محموله‌ای را برای تحویل در انبار شانگهای به فروش برساند، سایر محموله‌های این شرکت تحویل فوب بندرعباس هستند.

    پس از فروش‌های موفق این شرکت در رینگ صادراتی بورس کالا، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این باره گفت: عرضه صادراتی شرکت ملی مس در راستای شفاف‌سازی برای فروش خارجی شکل گرفته چراکه ایجاد شفافیت و رقابت برای صادرات مس، رویکرد جدید و جذابی است.

    به عقیده کارشناسان، گسترده شدن دامنه حضور خریداران، ایجاد رقابت و شفافیت، کاهش ریسک نکول و اطمینان از تسویه فروش محصول صادراتی با وجود تحریم‌ها از جمله مزایای صادرات کالاها از مسیر بورس کالاست که در صورت تسهیل روند نقل و انتقالات مالی و مراودات تجاری از این بستر، ایران می‌تواند به مرجع قیمت‌های منطقه ای در برخی کالاها تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر