در راستای احیای معادن کوچک مقیاس:

معدن مس رمشک احیا شد

عصر معدن- با همت معدنکاران سخت کوش، درایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و حمایت های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و تدبیر و پیشنهاد مشاوره در طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، معدن مس رمشک در منطقه جنوب کرمان در فاز اول به مرحله اجرا درآمد.;

معدن مس رمشک احیا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، پس از چند جلسه مذاکره و هماهنگی اولیه با کارشناسان طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و سرمایه گذار، با توجه به کمبود زیرساخت های لازم نظیر آب و برق هماهنگی لازم جهت فعال سازی معدن و ایجاد اشتغال در منطقه کمتر توسعه یافته قلعه گنج با استفاده از یک مجموعه واحد فرآوری سیار برای تولید کنسانتره مس سولفیدی، هماهنگی لازم انجام شد.

    بر اساس این گزارش تجهیزات این واحد فرآوری در حال ساخت جهت استقرار در معدن برنامه ریزی شده است و پیمانکار استخراج معدن نیز از تیرماه سال جاری در محل معدن مستقر شده و آغاز به کار کرده است تا خوراک ورودی برای کارخانه (پس از راه اندازی) مهیا شود.
    با توجه به هدف طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در این مرحله از اجرا ضمن مهیا شدن زیرساخت های لازم و ایجاد درآمد، فرصت مناسبی برای تقویت و آموزش نیروی بومی در فازهای بعدی اجرا فراهم خواهد شد.

    امکان افزایش واحدهای سیار جهت افزایش تولید، پایین بودن سطح سرمایه گذاری، سهولت در اجرا و کاهش زمان نصب تجهیزات از نقاط مثبت در عملیاتی شدن این فرآیند است. در ضمن این مجموعه برنامه افزایش ظرفیت و توسعه معدن و واحد فرآوری را در برنامه های خود قرار داده است.

    بر اساس این گزارش تولید کنسانتره در محل معدن ضمن جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی منجر به ایجاد ارزش افزوده و کاهش هزینه های حمل و نقل مواد معدنی و اقتصادی شدن معادن کوچک خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر