خراسان شمالی محروم از واحدهای فرآوری پودر میکرونیزه

عصر معدن- رئیس اداره امور صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تاکنون هیچ پروانه بهره برداری برای ایجاد واحدهای فرآوری پودر میکرونیزه در این استان صادر نشده است.;

خراسان شمالی محروم از واحدهای فرآوری پودر میکرونیزه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، حیدر رستگار،‌ با اشاره به اینکه معادن سنگ آهک، باریت و کلسیت این استان نیازمند جدی راه اندازی این واحدها هستند، افزود: این امر سبب شده تا این نوع از مواد معدنی به صورت خام از استان خارج شوند و یا اینکه استخراج نشوند.

    وی ادامه داد: وجود این واحدهای فرآوری سبب می‌شود تا مواد معدنی استخراج شده به اندازه یک میکرون تبدیل شوند سپس مواد فرآوری شده در سایر صنایع همچون رنگ سازی مورد استفاده قرار گیرند.

    رستگار با بیان اینکه مواد با توجه به کیفیت آن‌ها دارای شعاع حمل مختلفی است، افزود: کلسیت یکی از مواد معدنی است که صادر کردن آن به سایر استان‌ها با توجه به شعاع حمل صرفه اقتصادی ندارد و باید در استان استفاده شود.

    به گفته وی، از سوی دیگر نبود کارخانه میکرونیزه در استان موجب شده تا از این ماده معدنی استفاده نشود.

    این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه 6 معدن باریت در خراسان شمالی وجود دارد، ادامه داد: میزان استخراج این معادن هشت هزار و 100 تن است که محصولات استخراج شده به صورت خام از استان خارج می‌شود.

    وی در ادامه تصریح کرد: واحدهای سنگ بری مدرن برای معادن مرمر و مرمریت از دیگر نیازهای جدی این استان است که تاکنون برای آن پروانه بهره برداری صادر نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر