نخست‌وزیر انگلستان:

تعرفه‌های آمریکا برای اتحادیه اروپا ناامیدکننده است

عصر معدن- نخست‌وزیر انگلستان ، ترزا می ، روز دوشنبه به دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور این کشور، گفت: تعرفه‌های آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا " غیرقابل‌توجیه و ناامیدکننده "بوده‌است.;

تعرفه‌های آمریکا برای اتحادیه اروپا ناامیدکننده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» این رهبران برای اولین بار  30 دقیقه‌ گفتگو  و توافق کردند تا در نشست گروه G7 در کانادا در اواخر این هفته بحث و تبادل نظر کنند.
    رییس جمهور امریکا، دونالد ترامپ، اعضای اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک را با اعمال تعرفه های 25 درصد به فولاد و 10 درصد برای آلومینیوم،  عدم اطمینان در مورد معافیت های احتمالی را پایان داد. در واقع سخت شدن رویکرد ایالات متحده درخصوص مذاکرات تجاری، این کشورها را خشمگین کرده است.

    سخنگوی نخست وزیر نیز به خبرنگاران گفت: "نخست وزیر تصمیم ایالات متحده برای اعمال تعرفه ها به واردات واردات فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا را مطرح کرده و گفته است این تصمیم ناعادلانه و عمیقا ناامید کننده است."
    او گفت: ایالات متحده و انگلیس و اتحادیه اروپا اتحاد متحدین امنیت ملی نزدیک هستند و ما اهمیت ارزش های تجارت آزاد و عادلانه در سراسر جهان را به رسمیت می شناسیم. نخست وزیر همچنین به نیاز از حفاظت از مشاغل تاکید کرد.

    در این راستا نیز اتحادیه اروپا تعرفه‌های موتور هارلی دیویدسون و bourbon را مورد تهدید قرار داده و اقداماتی را با هدف پایه‌های سیاسی قانون گذاران جمهوریخواه ایالات‌متحده انجام داده است.
    وزیر بازرگانی Britain's لیام فاکس نیز روز دوشنبه به پارلمان هشدار داد: افزایش حمایت از تولیدات داخلی می‌تواند منجر به یک فاجعه تجاری جهانی شود ". به گفته وی، عکس‌العمل بریتانیا و اتحادیهاروپا باید متناسب و متناسب باشد.

    وی ادامه داد: این حق است که به دنبال دفاع از صنایع داخلی خود از اثرات مستقیم و غیر مستقیم این تعرفه‌های آمریکا باشیم. فاکس به پارلمان گفت : " این واکنش باید حساب‌شده و متناسب باشد. "

    در طول این درخواست  از برنامه دونالد ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی درسنگاپور در هفته آینده خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر