رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس خبر داد:

تشکیل کمیته ویژه در مجلس برای آسیب‌ شناسی حوزه معادن

عصر معدن- رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس از تشکیل کمیته‌ای برای آسیب‌ شناسی حوزه معادن و ارسال آئین نامه به شورای عالی بورس خبر داد.;

تشکیل کمیته ویژه در مجلس برای آسیب‌ شناسی حوزه معادن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، شمس الدین حسینی در خصوص بررسی عملکرد بخش معادن که پایین‌تر از ظرفیت واقعی است به خانه ملت گفت: همواره این دغدغه که چگونه می‌توان اقتصاد معدن را فعال و ظرفیت‌های معدنی را برای بهبود اقتصاد ملی به کار گرفت، مطرح است.

    رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس افزود: در بند "و" قانون بودجه تلاش شده با ایجاد شرکت‌های سهامی عام در بازار سرمایه در حوزه معادن از یک سو منابع مالی مورد نیاز برای اکتشاف و بهره برداری تامین شود و از سوی دیگر ساز و کاری پیش‌بینی شود تا عموم مردم حتی با سرمایه‌های خُرد، بتوانند از مزایا و سود حاصل بهره‌مند شوند.

    این نماینده مجلس ادامه داد: مقرر شده، ظرف هفته جاری اقدامات لازم از جمله ارسال آئین نامه اجرایی به شورای عالی بورس انجام شود و وزارت صنعت گزارش عملکرد و دیوان محاسبات گزارش نظارتی را به کمیسیون ارائه دهد. همچنین کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، وزارت صنعت، مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و اتاق تشکیل شود تا بررسی‌ها ، انجام و گزارش ی در قالب ماده 45 آئین نامه داخلی مجلس به صحن علنی ارائه شود.

    حسینی درباره محورهای گزارش ماده 45 آئین نامه مجلس در حوزه معادن توضیح داد: در این گزارش عملکرد بخش معدن مانند تعداد معادن شناسایی و معادن بهره‌برداری شده، شیوه واگذاری معادن، نحوه پرداخت حقوق دولتی، پیشنهادات مربوط به فعال کردن اقتصاد معدن و... درج می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر