مکزیک،برترین تولیدکننده نقره جهان

عصر معدن- تولید جهانی نقره در سال ۲۰۱۷ به ۲۵هزار تن رسید که نسبت به سال پیش از آن شاهد کاهش تولید۷۰۰تنی بود.;

مکزیک،برترین تولیدکننده نقره جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو،  تولید جهانی نقره در سال 2017 با700تن کاهش نسبت به سال 2016 به 25 هزار تن رسید که بیشترین میزان تولید این فلز متعلق به مکزیک بود. میزان تولید و رتبه 10کشور برتر تولیدکننده نقره بدین صورت است:

    1. مکزیک

    مکزیک توانست در سال 2017 با تولید 5هزار و 600 تن نقره که حاکی از رشد 240 تنی نسبت به سال 2016 است کماکان رتبه نخست تولیدکنندگان برتر این ماده معدنی را در جهان به خود اختصاص دهد. شرکت فِرِسنی یو Fresnillo که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نقره در جهان است در مکزیک قرار دارد. این شرکت استخراج طلا و نقره را در 6 معدن مختلف در مکزیک انجام می دهد و پروژه های توسعه ای بسیاری را در مراحل مختلف برعهده دارد.

    2. پرو

    تولید نقره پرو در سال گذشته میلادی 4 هزار و 500 تن نقره به ثبت رسید که حاکی از رشد 400 تنی نسبت به سال 2016 است. این کشور با دارا بودن 93 هزار تن ذخایر نقره بیشترین ذخایر نقره جهان را در اختیار دارد و توانست دومین تولیدکننده برتر نقره جهان در سال 2017 شود.پرو دارای ذخایر بکر نقره است است می تواند در آینده رتبه این کشور را در تولید این ماده معدنی ارتقا دهد.

    3. چین

    چین در سال گذشته میلادی با تولید 2هزار و 500تن نقره در رتبه سوم جهان جای گرفت.

    4. روسیه

    در سال 2017 تولید نقره در روسیه تنها افزایش 30 تنی را تجربه کرد اما کاهش تولید در شیلی و استرالیا این امکان را فراهم ساخت تا این کشور بتواند با تولید هزار و 600 تن نقره به عنوان چهارمین کشور در فهرست 10 کشور برتر تولیدکننده نقره در جهان قرار گیرد.

    5. لهستان

    لهستان در سال 2017 توانست با 130 تن افزایش تولید نسبت به سال پیش از آن هزار و چهارصد تن نقره تولیدکرده و از استرالیا و شیلی پیشی گرفته و در رتبه پنجم این فهرست بایستد.

    6. شیلی

    تولید نقره شیلی در سال گذشته میلادی هزار و 200 تن به ثبت رسید. این کشور معمولا جزو برترین کشورهای تولیدکننده نقره است اما در سال 2017 با افت تولید 300 تنی در تولید نقره مواجه شد و این امر موجب شد تا پس از لهستان و روسیه در رتبه ششم قرارگیرد.

    7. استرالیا

    استرالیا هفتمین کشور برتر تولیدکننده نقره جهان است. تولید نقره این کشور طی سال 2017 به هزار و 200تن رسید که حاکی از افت 220 تنی نسبت به سال 2016 است. معدنکاری نقره پیشینه ای غنی در این کشور دارد به گونه ای که BHP Biliton کار خود را در حوزه معدن از دهه 1920در این کشور آغاز کرد.

    8. بولیوی

    بولیوی در سال گذشته میلادی هزار و 200تن نقره تولید کرد در حالی که با کاهش 150تنی نسبت به سال 2016 مواجه شد اما توانست در جایگاه هشتمین تولیدکننده برتر نقره جهان در سال 2017 قرار گیرد. این کشور دارای معادن نقره متعدد است و امکان توسعه این بخش را به ویژه در منطقه پوتوسیPotosiدارد.

    9.قزاقستان

    تولید نقره قزاقستان نیز در سال گذشته میلادی هزار و 200 تن به ثبت رسید و این کشور را در رتبه نهم جهانی قرارداد.این میزان تولید به اندازه برخی تولیدکنندگان اصلی است اما برای اولین حضور قزاقستان در فهرست تولیدکنندگان برتر چشمگیر است. به گزارش سازمان زمین شناسی امریکا ، این کشور دارای ذخایر ناشناخته ای از نقره است.

    10. ایالات متحده

    این کشور توانست با تولیدهزار و 20 تن نقره به ارزش تقریبی 546میلیون دلار در رتبه دهم جهان قرار گیرد. این در حالی است که تولید نقره در این کشور با کاهش 11 درصدی نسبت به سال 2016 مواجه شده بود.

    کاهش تقاضا،کاهش قیمت و نیز اعتصاب در یکی از معادنی که به تازگی کار خود را آغاز کرده است از جمله دلایل این افت تولید عنوان شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر