معاون وزیر صنعت:

تولید کنندگان ورق فولادی، تامین نیاز داخل را در اولویت قرار دهند

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: تولید کنندگان ورق فولادی اولویت را در برنامه خود به تامین نیاز بازار داخلی دهند و سپس رویکرد صادراتی داشته باشند.;

تولید کنندگان ورق فولادی، تامین نیاز داخل را در اولویت قرار دهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، داریوش اسماعیلی در نشست بررسی مشکلات تولیدکنندگان ورق و نوردکاران کشور در محل این وزارتخانه، خواستار اولویت بخشیدن به تامین نیاز داخلی با اولویت و سپس اختصاص سهمیه ای نیز برای صادرات محصول نهایی به بازارهای جهانی در نظر گرفته شود.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در این نشست پیرامون راهکارهای لازم برای یکسان سازی قیمت‌ها در داخل کشور تبادل نظر داشت.

    براساس این گزارش در نشست یاد شده مقرر شد تا پایان هفته تصمیمات اتخاذ شده با هماهنگی بورس کالا نهایی شود.

    به گزارش ایرنا، به تازگی سید رضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از رانت 40 هزار میلیارد تومانی در معاملات ورق فولادی در بورس کالا سخن گفت.

    وی افزود: ورق فولادی که در بورس کالا با قیمت هر کیلو 6 تا 6 هزار و 500 تومان معامله می‌شود در کف بازار با قیمت‌های بالاتر از 11 هزار تومان به فروش می‌رسند که گویای آن است که در معاملات هشت میلیون تن ورق فولادی، در مجموع رانت هنگفت 40 هزار میلیارد تومانی وجود دارد.

    شهرستانی توضیح داد: عملکرد بورس کالا در کشف قیمت فولاد شفاف نیست و در واقع بورس کالا اطلاعات فروشندگان و خریداران محصولات فولادی و نحوه کشف قیمت را اطلاع رسانی نمی‌کند و همین مسئله فضای غیرشفافی را رقم زده است.

    عضو هیات مدیره انجمن فولاد با اشاره به اختلاف بسیار زیاد بین قیمت فولاد در معاملات بورس کالا و بازار آزاد گفت: این اختلاف قیمت نشان می‌دهد که در بورس کالا سازوکار عرضه و تقاضا حاکم نیست و در واقع، قیمت‌گذاری دستوری، رانت بزرگی را برای واسطه‌ها ایجاد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر