کرباسیان مطرح کرد:

توسعه صنعت با حمایت از ایده های نوین

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو، معتقد است باید برای توسعه صنعت از ایده های نوین حمایت کرد.;

توسعه صنعت با حمایت از ایده های نوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، مهدی کرباسیان در حاشیه نخستین جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنى در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه همکاری خوبی بین ایمیدرو و دانشگاه تهران طی 2 سال گذشته شکل گرفت و موسسه یونیدرو ایجاد شد.
    وی با اشاره به فعالیت های این موسسه گفت: این موسسه روابط بین دانشگاه و صنعت، به ویژه صنایع معدنی را توسعه داده است. یکی از اتفاقات خوب  دیگر برگزاری این جشنواره بود.
    به گفته کرباسیان، 38 ایده نوع در ابعاد مختلف معدن توسط محققان ارائه شد و تعدادی از آنها از سوی هیات داوری انتخاب شد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پس از این موضوع پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و صندوق جسورانه ای که در حال تاسیس است از این ایده ها حمایت خواهد کرد.
    کرباسیان اظهار کرد: باید پذیرفت برای سرعت بخشی به توسعه کشور باید به ایده های نو و فناوری های روز دنیا توجه بیشتری داشته باشد.
    وی ادامه داد: تنها برگزاری این جشنواره کافی نیست. خوشبختانه پارک علم و فناوری که دانشگاه تهران ایجاد کرده یا صندوق‌های معاونت فناوری ریاست جمهوری و همچنین صندوق هایی که ما راه اندازی کرده ایم و بودجه ای که برای کار پژوهش در نظر گرفته ایم در کنار صندوق جسورانه که در حال تاسیس است، همگی از این ایده‌ها حمایت می کند.

    کرباسیان درباره صندوق جسورانه بیان کرد: این صندوق در بورس پیش بینی شده و ما نیز جزو یکی از متقاضیان آن هستیم. ریسک در این صندوق بسیار بالا است، تفکرات و طرح های نو و ایده هایی که می تواند موجب رشد در صنعت شود و نهایتا این ایده را عملی کند را اجرایی می کند. این ایده ها در حوزه صنعت موجب سود آوری می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر