سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد:

صادرات ۴ میلیون دلاری مواد معدنی از آذربایجان غربی

عصر معدن- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سالانه ۹۴۷ هزار تن کانه سنگ طلا از معادن استان استخراج می‌شوند.;

صادرات ۴ میلیون دلاری مواد معدنی از آذربایجان غربی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، محمد دهقان  با بیان اینکه سالیانه 947 هزار تن کانه سنگ طلا از سه معدن و 535 هزار تن سنگ‌های تزئینی از 22 معدن در استان استخراج می‌شوند، اظهار کرد: ذخیره قطعی معادن آذربایجان‌غربی بیش از یک میلیارد و 137 هزار تن است.

    وی، ظرفیت استخراجی معادن استان را بیش از 16 میلیون تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 468 معدن با اشتغال 5 هزار و 147 نفر در سطح استان فعال هستند.

    سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 43 فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغال‌زایی برای 329 نفر و سرمایه‌گذاری 214 میلیارد ریال در حوزه معادن استان صادر شده است.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته 16 میلیون و 120 هزار تن مواد معدنی به صورت خام از معادن استان استخراج شده است، افزود: بیش از 5 میلیون تن از این میزان در زمینه سنگ‌های معدنی بوده است.

    دهقان با بیان اینکه 23 میلیون و 827 هزار تن انواع مواد معدنی و سنگ‌های تزئینی به صورت فرآوری شده از طریق گمرکات استان در سال گذشته صادر شده است، اظهار کرد: ارزش میزان صادرات بالغ بر سه میلیون و 946 هزار دلار بوده است.

    وی همچنین با اشاره به سال رونق تولید نیز از تشکیل کارگروه معدن در استان خبر داد و گفت: با فعالیت این کارگروه، 40 درصد معادن در حال بهره‌برداری که درخواست تعطیلی موقت داده بودند، پایش شده و با حل مشکلات مجدداً به چرخه بهره‌برداری باز می‌گردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر