۵۰ کارگرمعدن در رانش زمین در میانمار مدفون شدند

عصر معدن- ۵۰ نفر از کارگران و معدنچیان «یشم سبز« در اثر رانش زمین در حوالی یک معدن قدیمی درشمال کاچین میانمار در زیر توده گسترده ای از گل و لای مدفون شده اندو امدادگران امیدی به نجات آنها ندارند.;

۵۰ کارگرمعدن در رانش زمین در میانمار مدفون شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، یک گروه امداد و نجات عملیات جستجو را برای یافتن 50 کارگر معدنچی که در اثر رانش زمین در شهر Hpakant در شمال کاچین درمیانمار در اعماق زمین مدفون شده اند ، درسطح وسیعی شروع کرده اند، اما این حادثه آن قدر پرقدرت بوده که امدادگران احتمال می دهند کارگران همگی جان خود را ازدست داده باشند.
    پلیس میانمار نیز گزارش داده است: این رانش زمین در ایالت کاچین به قدری شدت داشته که با ایجاد یک توده عظیم گل و لای محل سکونت کارگران را به همراه حدود 40 وسیله نقلیه موجود در این محل کاملا دفن کرده است.
    طبق این گزارش تاکنون فقط اجساد سه نفر از کارگران از زیر انبوهی گل و لای بیرون کشیده شده و کارگران برای شرکت های معدنی 'اشوی ناگار کو کائونگ' و 'میانمار تورا جمز' فعالیت معدنی داشته اند.
    برآوردها نشان می دهد که صنعت یشم در کاچین ،استان شمالی میانمار که هم مرز هند و چین است، قریب به 31 میلیارد دلار درآمد ارزی برای شرکت های معدنی فعال در این زمینه دراین کشور در سال 2014 میلادی داشته است.
    قربانیان رانش زمین و سایر حوادث معدنی درمیانمار را عمدتا کارگران فقیرمیانماری یا خارجی تشکیل می دهند برای شرکت های بزرگ معدنی در میانمار کار می کنند، اما حوادث معدنی در این کشور به گونه ای زیاد است که بسیاری از این کارگران فقیر عمدتا قربانی این حوادث می شوند.
    میانمار علاوه بر سنگ یشم از منابع غنی شامل چوب، طلا و کهربا برخوردار است که به دلیل جنگ و شورش های داخلی در این کشور در شرایط کنونی شورشیان کاچین و ارتش میانمار دو گروه اصلی از بهره برداران این منابع هستند.
    ریزش معدن در میانمار سابقه طولانی دارد و حادثه ای رایج محسوب می شود. این کشور در سال 2015 شاهد بزرگترین حادثه ریزش معدن بود که در اثر آن قریب به 100 نفر از کارگران معدنچی کشته شدند و تیم نجات فقط توانست اجساد 23 نفر از قربانیان را پیدا کند.
    دولت میانمار تاکنون برای پایان دادن به این وضعیت اسف بار اقدامی انجام نداده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر