مدیرعامل چادرملو:

انقلابی در عرصه معدنکاری ایران در راه است

عصر معدن- مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ضمن مثبت ارزیابی کردن شرایط و قیمت مواد معدنی در سال نو میلادی و برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ابطال پهنه‌های بلاتکلیف، اجرایی شدن تنها همین یک برنامه را عامل انقلابی درحوزه معدن ایران دانست.;

انقلابی در عرصه معدنکاری ایران در راه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، مهندس ناصر تقی‌زاده با بیان اینکه به نظر می‌رسد در سال جدید میلادی شاهد افزایش قیمت فلزات باشیم اما، بازار داخلی ما مستقیماً متاثر از افزایش قیمت‌های جهانی نخواهد بود، شرایط و قیمت مواد معدنی در سال نو میلادی را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: قیمت‌ محصولات معدنی منطقی به نظر می‌رسد؛ البته ما برای فروش مواد معدنی خیلی متاثر از قیمت‌های بازار جهانی نیستیم؛ چراکه قیمت‌گذاری محصولات معدنی در داخل کشور، بسیار کمتر از نرخ تبدیلی آن در خارج از کشور است.

    طبق اعلام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، مدیر عامل این شرکت، خاطر نشان کرده است که اینطور که به نظر می‌رسد، ما در سال آینده میلادی باز هم شاهد افزایش قیمت مواد معدنی باشیم. این افزایش قیمت در خارج از کشور، منجر به افزایش قیمت‌ها در داخل کشور خواهد شد. البته این افزایش قیمت‌ها نه به صورت فوری و متناسب با آن، بلکه با شیب کمتری همراه خواهد بود.

    تقی‌زاده در رابطه با برنامه‌های وزارت صمت برای بهبود وضعیت معدن‌کاری در  شرایط فعلی، تصریح کرد: برنامه‌ای که از سوی وزیر صمت جهت ابطال پهنه‌های بلاتکلیف ارائه شده، بسیار اثر بخش است؛ چنانچه تنها همین برنامه به صورت کامل اجرایی شود نه تنها  انقلابی در عرصه معدن‌کاری ایران ایجاد خواهد ش بلکه با این اقدام زمینه کار کردن شرکت‌های گوناگون بر روی این مناطق ایجاد می شود. نباید همچون گذشته، صرفا با ثبت محدوده، کاغذ خرید و فروش شود؛ لذا امیدواریم که این طرح به طور کامل اجرا شود.

    مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ضمن تاکید براینکه ما در بخش منابع انسانی هیچگونه کمبودی نداریم و ظرفیت نیروهای متخصص در کشور وجود د ارد، گفت: به جز معادن زیرزمینی که کمی از دانش روز عقب هستیم؛ در مابقی معادن ما نیروهای متخصص و زبده زیادی داریم. همچنین در بخش ماشین‌آلات نیز مشکل جدی جهت تهیه وجود ندارد اما به لیل قیمت بالای ارزهای خارجی، در بعضی مواقع خرید ماشین‌آلات به صرفه نیست.

    تقی‌زاده در پایان با بیان اینکه، بازار مواد معدنی داخلی، هنوز نتوانسته است خود را با قیمت‌های روز وفق دهد؛ افزود: به همین خاطر برخی از ماشین‌آلات معدنی که بعضاً قیمتی 20 الی 30 میلیارد تومانی دارند؛ برای خریدار خود مقرون به صرفه نیستند. البته تنها در بخش ماشین‌آلات حفاری در کشور، کمبود داشته‌ایم که مشکل آن نیز با واردات حل شده و  برای واردات آن مشکلی نداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر