معاون سازمان صمت:

۱۳واحد معدنی راکد کرمانشاه امسال فعال می‌شود

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه مهم‌ترین راهبرد بخش معدن استان را فعال‌سازی معادن راکد دانست و گفت: سال گذشته ۲۰ واحد معدنی راکد با اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر فعال شد و امسال نیز فعال‌سازی ۱۳ واحد معدنی در برنامه فعال‌سازی این سازمان قرار دارد.;

۱۳واحد معدنی راکد کرمانشاه امسال فعال می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایرنا، «رسول اسکندری» روز دوشنبه به ایرنا افزود: در راستای راهبرد فعال‌سازی معادن راکد با توجه به ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته 10 فقره پروانه بهره‌برداری معدن، گواهی کشف و پروانه اکتشاف به مزایده گذاشته شد.

    او گفت: مقدمات برگزاری مزایده 90 فقره معدن دیگر انجام‌ شده است که به‌ صورت سراسری اطلاع‌رسانی شد.

    وی با اشاره به اینکه 202 معدن در سطح استان مجوز بهره‌برداری دارد، یادآور شد: از این تعداد هم‌اکنون 163 معدن فعال است.

    معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار داشت: 350 محدوده درخواستی بلوکه‌شده استان اسفندماه سال گذشته در بخش رزرو آزادسازی سامانه کاداستر قرار گرفت اما به دلیل مشکلات فنی به زمان بعد موکول شده است.

    اسکندری با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای تسریع در آزادسازی این محدوده‌ها گفت: آزادسازی این محدوده‌ها نیز به‌صورت سراسری اعلام خواهد شد.

    وی گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط با حوزه معدن تعامل بیشتری داشته باشند.

    لغو ممنوعیت ثبت مواد معدنی شن، ماسه،و لاشه های ساختمانی

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در ادامه از لغو ممنوعیت ثبت مواد معدنی گروه‌های یک و 2شامل شن، ماسه، خاک رس و سنگ‌های لاشه ساختمانی در استان خبر داد و گفت: لغو ممنوعیت با توجه به درخواست متعدد معدن‌داران و نیاز منطقه برای انجام طرح‌های ساخت‌ و ساز انجام شد.

    اسکندری افزود: ثبت مواد معدنی گروه‌های یک و دو از سال 98 ممنوع شد و هم‌اکنون بر اساس رأی شورای عالی معادن کشور، فعالان بخش معدن می‌توانند نسبت به ثبت درخواست مواد معدنی (یک و دو) در سامانه کاداستر اقدام کنند.

    بیشترین میزان قیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه و شهرستان گیلانغرب واقع شده و این استان یکی از مناطق معدنی کشور محسوب می شود.

    استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در 14 شهرستان، 34 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر