سنگ‌آهن ارزان‌تر می‌شود

عصر معدن- بزرگترین صادرکننده سنگ آهن در جهان قیمت پایین تری را برای این ماده خام فولادسازی تا سال آینده پیش‌بینی کرد.;

سنگ‌آهن ارزان‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا در گزارش سه ماهه خود اعلام کرد سنگ آهن امسال به 61.80 دلار در هر تن و در سال 2019 به 51.10 دلار در هر تن می‌رسد در حالی که در گزارش قبلی قیمت پیش بینی شده به ترتیب 52.60 دلار و 48.80 دلار بود. این پیش‌بینی‌ها برای قیمت‌های تحویل روی عرشه کشتی است.

    طبق این گزارش، انتظار می‌رود قیمت سنگ آهن با رشد عرضه کم هزینه از سوی برزیل و ضعیف شدن تقاضا در چین کاهش پیدا کند. معادن جدید از جمله پروژه S11D شرکت واله در برزیل راه اندازی می شوند که حجم صادرات جهانی را افزایش می‌دهد و تولید فولاد چین تا سال 2023 کاهش سالانه خواهد داشت.

    سنگ آهن در مارس تحت تاثیر تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار چین برای سنگ آهن در بهار، روند نزولی پیدا کرده بود و رکورد بالایی سنگ آهن وارداتی در بنادر سرزمین اصلی چین دپو شده بود. بانک بارکلیز از جمله بانک‌هایی است که احتمال داده قیمت سنگ آهن در سه ماهه جاری کاهش بیشتری پیدا کند.

    قیمت‌های پایین تر برای سنگ آهن

    طبق آمار وب سایت مای استیل، قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد برای تحویل به شمال چین چهارشنبه گذشته 63.35 دلار در هر تن بود در حالیکه اواخر سال گذشته قیمت آن 73.50 دلار بود و در اواخر فوریه امسال به 80 دلار صعود کرده بود. از ابتدای سال 2018 تاکنون میانگین قیمت سنگ آهن حدود 73 دلار درهر تن بوده است.

    طبق پیش بینی دولت استرالیا، واردات سنگ آهن از سوی چین از 1.08 میلیارد تن در سال 2018 به 1.04 میلیارد تن در سال 2023 کاهش پیدا خواهد کرد. همزمان تولید فولاد از 832 میلیون تن در سال جاری به 805 میلیون تن در سال 2023 کاهش پیدا می‌کند و استفاده داخلی از فولاد از 772 میلیون تن به 742 میلیون تن می‌رسد.

    چین بزرگترین فولادساز و بزرگترین خریدار سنگ آهن دریابرد جهان است و فولادسازان چینی سنگ آهن را از شرکت‌های واله برزیل و ریوتینیو، بی اچ پی بیلیتون و فورتسکیو متالز خریداری می‌کنند. میزان واردات آنها که طی یک دهه گذشته تقریبا سه برابر افزایش یافت، امسال به رکورد 1.07 میلیارد تن خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر