در نشست بررسی طرح انتقال آب دریای عمان اعلام شد:

تجهیزات این پروژه ملی، ساخت داخل است

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو از تشکیل کمیته اجرایی طرح ملی انتقال آب دریای عمان به نوار شرقی کشور خبر داد و گفت: نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی و سهامداران این طرح به منظور بررسی و زمانبندی آغاز عملیات اجرایی طی روزهای آتی برگزار می شود.;

تجهیزات این پروژه ملی، ساخت داخل است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در آغاز نشست بررسی پروژه ملی "انتقال آب دریای عمان" ابتدا با ابراز تسلیت شهادت سردار سلیمانی، گفت: این حادثه، دل همه آزادیخواهان را متاثر کرد. وی در این باره اظهار داشت: یکی از برجسته ترین ویژگی های شخصیتی آن بزرگوار، صادق بودن ایشان بود به همین سبب در دل بسیاری از مردم جای داشت و این منش، باید الگوی مدیران شود.
    وی همچنین درباره خط جدید انتقال آب افزود: با تشکیل کمیته اجرایی این طرح و هم اندیشی با سازمان ها و ارگان های ذیربط، برنامه آغاز عملیات احداث طرح فوق، به طور رسمی آغاز خواهد شد.
    وی همچنین از برنامه ریزی برای ثبت سرمایه اولیه توسط سهامداران این پروژه خبر داد و گفت: سهامدارن عمده این طرح نمایندگان خود را برای تشکیل هیات مدیره شرکت مرتبط با این طرح اعلام خواهند کرد.

    تجهیزات پروژه؛ ساخت داخل
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهتمام سهامداران برای تامین زیرساخت های طرح فوق، اظهار کرد: بخش زیادی از تجهیزات طرح انتقال آب، ساخت داخل خواهد بود.
    وی طول کل مسیر انتقال آب را 1500 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این پروژه در سه فاز 250 میلیون متر مکعبی تعریف شده که در مجموع 750 میلیون متر معکب آب را به مناطق شرقی کشور منتقل خواهد کرد.

    مشارکت 20 درصدی شرکت های معدنی
    غریب پور گفت: سهم شرکت های معدنی و صنایع معدنی 20 درصد از سرمایه گذاری است و آماده حضور در مناطق شرقی کشور هستند. شرکت های مبارکه، فولاد خراسان، اپال پارسیان، فولاد خوزستان و فولاد شرق کاوه به میزان تعهد خود، اقدام به سرمایه‌گذاری در این طرح خواهند کرد.
    وی درباره کل نیازهای زیربنایی عنوان کرد: ارزش کل طرح های زیربنایی بخش معدن و صنایع معدنی به 11 میلیارد یورو می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر