امضای سند همکاری ایران و روسیه در حوزه علوم زمین

عصر معدن- در حاشیه چهاردهمین فروم اقتصادی ایران و روسیه، قراردادی میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران و شرکت دولتی روسیه(رز ژئو) با محوریت زمین‌شناسی و اکتشاف موادمعدنی منعقد شد.;

امضای سند همکاری ایران و روسیه در حوزه علوم زمین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» قرارداد همکاری‌های جامع علوم‌زمین، شامل دو سرفصل مهم است که زمین‌شناسی دریایی و اکتشاف موادمعدنی به روش ژئوفیزیک هوایی از موارد شاخص آن است. در این قرارداد بنا بر این است که شناورهای نوین طرف روسی برای تحقیقات اکتشافی بستر دریا  دراختیار کارشناسان ایرانی قرار گرفته و پس از  قرارداد نیز مورداستفاده کارشناسان ایرانی قرار گیرد.

    شایان ذکر است، درخصوص فعالیت‌های اکتشافی به روش ژئوفیزیک هوایی، کارشناسان روسی باتوجه به تجربیات طرف ایرانی، مشتاق همکاری‌های دوطرفه بیشتری بودند که بنا شد قراردادهای الحاقی پس از مطالعات کارشناسان ایرانی به قرارداد اصلی اضافه شود.

    درحاشیه چهاردهمین فروم اقتصادی ایران و روسیه علاوه بر امضا شدن دو سند همکاری زمین‌شناسی و اکتشافی که میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و شرکت دولتی روسی منعقد شد؛ روسای دو سازمان، مذاکرات مبسوطی انجام داده و نسبت به ادامه همکاریهای موثر در آینده بحث وتبادل نظر کردند.

    گفتنی است رز ژئو، یک شرکت هولدینگ دولتی زمین‌شناسی در روسیه است که تمامی مسائل اکتشافی و زمین‌شناسی نفت و منابع هیدورکربنی را دربرمی گیرد. این شرکت شناورهای پیشرفته‌ای جهت تحقیقات برروی بستر دریا در اختیار دارد و مبحث اکتشاف و ذخایر معدنی بر بستر دریا را پوشش می‌دهند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر