انجمن جهانی فولاد:

تنها ایران و دو کشور دیگر در دوران کرونا رشد تولید فولاد داشتند

تولیدکنندگان برتر فولاد در جهان

عصر معدن- طبق آخرین داده‌های انجمن جهانی فولاد، ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان است که با تولید ۳۰.۶ میلیون تن توانست جزو سه کشوری باشد که در دوره همه‌گیری کرونا تولید سالانه خود را افزایش دادند.;

تنها ایران و دو کشور دیگر در دوران کرونا رشد تولید فولاد داشتند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از سنا، فولاد یکی از اجزای بسیار مهم و حیاتی اقتصاد و صنعت مدرن است. فولاد برای ساخت و ساز، خودروها و بسیاری از لوازم و زیرساخت‌های دیگر که در زندگی روزمره ما استفاده می‌شود، ضروری است.

    اینفوگرافیک وب سایت ویژوال کاپیتالیست نشان می‌دهد که تولید فولاد در جهان در سال 2022 به 1878 میلیون تن رسید. تنها کمی بیشتر از تولید پیش از همه‌گیری کویید 19 که 1875 میلیون تن در سال 2019 بود.

    تولید فولاد در مقایسه با سال بعد از همه‌گیری کاهش قابل‌توجهی داشت. در آن زمان تولید فولاد به 1960 میلیون تن در سال رسیده بود تا با کاهش 4.2 درصدی نسبت به سال گذشته بزرگترین کاهش از سال 2009 و قبل از آن 1991، رقم خورده باشد.

    در دوره کرونا بسیاری از تولیدکنندگان برتر فولاد جهان تولیدشان را کاهش دادند. تنها سه کشور از پانزده کشور برتر یعنی هند، ایران و اندونزی تولید سالانه خود را افزایش دادند. بسیاری از دیگر کشورهای تولیدکننده برتر فولاد شاهد کاهش تولید سالانه بیش از 5 درصد بوده‌اند و تولید ترکیه، ایتالیا، تایوان و ویتنام همگی کاهش دو رقمی را تجربه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر