تولید فولاد چین در پایین ترین سطح ۱۰ ماهه قرار گرفت

عصر معدن- به نظر می رسد تمام تلاش های انجام شده توسط دولت چین برای محدود کردن تولید فولاد خام به ثمر نشسته است.;

تولید فولاد چین در پایین ترین سطح ۱۰ ماهه قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین، تولید این کشور در اکتبر 2023 با کاهش 1.8 درصدی نسبت به سال گذشته به کمترین میزان در 10 ماه گذشته یعنی 79.09 میلیون تن رسید. همچنین برای دومین ماه متوالی کاهش سالانه را رقم زد.

    تولید روزانه فولاد خام در ماه اکتبر با کاهش 186000 تنی نسبت به ماه قبل به 2.55 میلیون تن کاهش یافت که از دسامبر سال گذشته بی سابقه بوده است. در ژانویه تا اکتبر 2023 نیز تولید فولاد خام به 875 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 1.40 درصد افزایش داشت.

    در ماه اکتبر، مجموعه ای از عوامل تولید را محدود نگه داشت که شامل وضعیت پیچیده بازارهای بین المللی، سیاست های پایدار برای تقویت اقتصاد داخلی، تأثیر سیاست های قبلی، تقاضای پایین دستی پایین تر از حد انتظار و انعطاف پذیری قیمت مواد اولیه بود.

    همچنین، با توجه به اینکه دو عامل سیاست‌های حمایتی و صادرات تاکنون نتوانسته‌اند به طور کامل از تقاضا حمایت کنند، به نظر می رسد احتمالاً در سه ماهه اول سال 2024 نیز حمایت های دولتی ادامه یابد و برخی از کاهش احتمالی نرخ‌ بهره در آینده صحبت کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر