آغاز موج جدید افزایش طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا پس از این که روز گذشته به بالاترین حد در دو هفته اخیر صعود کرد، روز پنج شنبه ثابت بود.;

آغاز موج جدید افزایش طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1227.11 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.2 درصد کاهش یافت و در  1226.1 دلار ایستاد.

    دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ در این باره اظهار کرد: ضعیف شدن دلار، تقویت تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید طلا را بدنبال داشته است.

    پس از این که بهبود بازارهای سهام جهانی و ارزش یورو، تقاضا برای ارزهای مطمئن را کاهش داد، ارزش دلار روند کاهشی پیدا کرد.

    در این بین، بازارهای سهام آسیا به دلیل انتظار برای افزایش نرخهای بهره آمریکا و تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین که بازارهای مالی را همزمان با ظهور نشانه هایی از کندی رشد اقتصادی جهان، ملتهب نگه داشته است، همچنان ضعیف ماندند.

    بر اساس گزارش رویترز، هشدار مقامات بانک مرکزی آمریکا نسبت به احتمال کندی رشد اقتصاد جهانی باعث شده دلار در هفته جاری روند کاهشی را در پیش بگیرد.

    انتظار می‌رود چهارمین دور افزایش نرخ‌های بهره در ماه میلادی آینده صورت بگیرد و سیاست‌گذاران آمریکا پیش از این از دو دور دیگر افزایش نرخ‌های بهره تا ژوئن 2019 خبر دادند. اما تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده‌اند ریسک کندی روند تحکیم سیاست پولی وجود دارد.

    چشم‌انداز نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا برای طلا که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود منفی است، زیرا هزینه نگهداری این فلز افزایش پیدا کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

    طلا حدود 10 درصد از اوج قیمتش در آوریل کاهش قیمت پیدا کرده زیرا سرمایه‌گذاران در مواجهه با جنگ تجاری آمریکا و چین و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، خرید دلار را ترجیح داده اند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است تا مرز 1231 دلار صعود کند و سپس حمایت در سطح 1211 دلار را امتحان کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، در 14.44 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش پیدا کرد و به 1149.50 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در 840.50 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر