ترامپ:

قرارداد تجاری با چین نزدیک است

عصر معدن- ترامپ گفت: «اگر چین با آمریکا قرارداد نبندد، عوارض بر کالاهای چینی افزایش خواهد یافت و این اتفاق برای هر کشوری که رفتار نامناسبی با آمریکا نداشته باشد، می‌افتد».;

قرارداد تجاری با چین نزدیک است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ در سخنرانی‌ای که قرار بود درباره رکورد اقتصادی دولتش باشد، گفت: «به‌زودی یک قرارداد تجاری اولیه با چین امضا می‌شود»؛ و به جزئیات این قرارداد اشاره ای نکرد.

    بازارها مشتاقانه منتظر اظهارات دونالد ترامپ در نیویورک بودند، ولی پس از سخنرانی ناامید شدند؛ چون هیچ اطلاعیه‌ای در مورد سیاست‌های اصلی بیان نشد. شایعاتی وجود داشت که ترامپ احتمالاً مکان و تاریخ امضای قرارداد تجاری با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین را افشا خواهد کرد.

    ترامپ گفت: «آنها مشتاقانه می‌خواهند یک قرارداد بسته شود، ولی این ما هستیم که در این مورد تصمیم می‌گیریم».

    وی گفت: «ما به بستن قرارداد نزدیک شده‌ایم. مرحله اول قرارداد تجاری با چین اتفاق می‌افتد، به‌زودی اتفاق می‌افتد؛ ولی ما تنها زمانی قرارداد را قبول می‌کنیم که برای آمریکا، کارگرانمان و شرکت‌های بزرگمان خوب باشد».

    وی اضافه کرد: اگر چین با آمریکا قرارداد نبندد، عوارض بر کالاهای چینی افزایش خواهد یافت و این اتفاق برای هر کشوری که رفتار نامناسبی با آمریکا نداشته باشد، می‌افتد.

    مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت که مرحله اول این قرارداد شامل تغییرات در عوارضی می‌شود که در حال حاضر اعمال شده‌اند، ولی تا زمان نهایی شدن قرارداد، هیچکدام از دو طرف موافق این اقدام نیستند.

    ترامپ یک‌بار دیگر از تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو انتقاد کرد، چون نرخ بهره آمریکا بیشتر از سایر اقتصادهاست. ترامپ نرخ بهره منفی را ترجیح می‌دهد.

    فدرال رزرو از ماه جولای سه بار نرخ بهره را پایین آورده است. قبل از آن از 2015، 9 بار این نرخ را افزایش داده بود. ترامپ بارها از فدرال رزرو به‌دلیل عدم کاهش نرخ بهره انتقاد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر