طی ماه ژوئن ۲۰۲۴؛

تولید جهانی آلومینیوم افزایش یافت

عصر معدن- بر اساس گزارش انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم، تولید جهانی فلز آلومینیوم در ماه ژوئن سال جاری میلادی به پنج میلیون و ۹۴۰ هزار تن معادل تولید روزانه ۱۹۸ هزار تن رسید که این میزان با رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ همراه بوده است.;

تولید جهانی آلومینیوم افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، تولید جهانی آلومینا در ماه ژوئن سال جاری میلادی، 11 میلیون و 922 هزار تن اعلام شد که معادل تولید روزانه 397٫4 تن است.

    بر اساس این گزارش در ماه قبل از آن یعنی می، تولید جهانی آلومینا 390 هزار تن بود و تولید در ماه ژوئن 2023 نیز 394٫1 هزار تن اعلام شده است.

    چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینا در جهان طی ماه ژوئن، 6 میلیون و 987 هزار تن آلومینا تولید کرد که نسبت به ماه می با هفت میلیون و 220 هزار تن تولید، کاهش قابل‌توجهی داشته است. اقیانوسیه نیز در مقام دوم تولید با یک میلیون و 332 هزار تن تولید قرار دارد.

    هم‌زمان گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید روزانه آلومینیوم نسبت به ماه قبل از آن یعنی می با 197٫9 هزار تن تولید، تغییر چندانی نداشته است.

    چین به‌ عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فلز آلومینیوم، طی ماه ژوئن سه میلیون و 530 هزار تن آلومینیوم تولید کرد؛ این در حالی است که طی سال گذشته در مدت مشابه، تولید آلومینیوم چین سه میلیون و 387 هزار تن گزارش شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر