مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صمت در هفته دولت اعلام کرد :

سال گذشته ۷۰۶ محدوده امید بخش معدنی شناسایی شد

عصر معدن- مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت با تشریح عملکرد این دفتر در سال گذشته اعلام کرد : ۷۶ پهنه اکتشافی در سال گذشته تعیین تکلیف شده و نهایتا ۷۰۶ محدوده امیدبخش در کشور شناسایی شد .;

سال گذشته ۷۰۶ محدوده امید بخش معدنی شناسایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، اسدالله کشاورز افزود : پهنه های اکتشافی جهت اکتشاف سیستماتیک در سطح کشور 158 فقره با مساحت 585 هزار کیلومترمربع بود که 139 مورد از آن واگذار شده 76 پهنه اکتشافی در سال گذشته تعیین تکلیف و منجر به شناسایی706 محدوده امیدبخش در کشور شد .
    وی در ادامه تعداد درخواست صدور پروانه اکتشاف کل کشور در سال گذشته را 42 هزارو 459 فقره، پروانه اکتشاف را 1032 فقره و گواهی کشف صادره را 553 فقره گزارش کرد.

    به گفته کشاورز همچنین 57 فقره پهنه اکتشافی جمعا به مساحت 282 هزارو 483 کیلومترمربع آزادسازی شده است.

    وی تصریح کرد : با توجه به آزادسازی پهنه های اکتشافی (که در سال 98 نیز در دستور کار قرار دارد) باید علاوه بر معرفی نقاط امیدبخش معدنی توسط مکتشفین پهنه ها، آمار درخواست های صدور پروانه اکتشاف و به تبع آن پروانه های اکتشاف صادره نیز افزایش یابد.

    مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت با بیان اینکه با توجه به اهمیت ذخایر معدنی فلزی و ارزشمند، کمیسیون گواهی کشف دفتر امور اکتشاف با دقت به نظارت و پایش می پردازد یادآور شد :‌ در سال 97 تعداد 15 فقره گزارش پایان عملیات اکتشاف با ذخیره مجموع 169 میلیون تن مورد تأیید قرار گرفته است که عملاً با توجه به حضور کارشناسان خبره در این کمیسیون، افزایش ذخایر قطعی مواد معدنی ارزشمند در کشور قابل اعتماد شده است.

    کشاورز تاکید کرد : این مسأله همواره در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم بستر مناسبی برای توسعه پایدار در کشور فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر