ترک‌ها قیمت داخلی میلگرد را کاهش دادند

عصر معدن- عمده تولیدکنندگان ترک بهای میلگرد در بازارهای داخلی خود را برای دومین روز پیاپی کاهش دادند و این در حالیست که ارزش لیره ترکیه هم در برابر دلار آمریکا در روز سه شنبه تا حدودی بازیابی شد اما بهای قراضه داخلی و وارداتی در حال افت است و گذشته از این میزان تقاضا در هر دو بازار داخلی و صادراتی نیز روبه افول است .;

ترک‌ها قیمت داخلی میلگرد را کاهش دادند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از استیل پرایس،  پیشنهادهای جدید کارخانه ازمیر دمیر برای مثال در منطقه اژه برای میلگرد با قطر 12 تا 32 میلیمتر به 3 هزار لیره برابر با 485 دلار تحویل درب کارخانه و 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته یعنی حدود 60 لیره کاهش قیمت ، میانگین قیمت پیشنهادی دیگر کارخانه ها و تجار در بازار داخلی هم بسته به تناژ و منطقه تولیدکننده بین 2 هزار و 970 تا 3 هزار و 130 لیره معادل 480 تا 490 دلار تحویل درب کارخانه و مالیات بر ارزش افزوده است .

    برآورد شده میزان تقاضا در بازارداخلی حداقل برای مدت زمان کوتاهی پائین باشد زیرا بخش املاک ترکیه در بحران قرار دارد و مشکلات نقدینگی ، اعتبارات و نزدیکی زمستان هم بر این عامل اضافه شده است . پیشنهادهای صادراتی چینی ها نیز به شدت کاهش داشته و تاثیر منفی خود بر قیمت گذاری ترک ها را اعمال کرده است . شاید در ماه های آینده تولیدکنندگان میلگرد در ترکیه به دلیل افت شدید حاشیه سود ظرفیت تولید خود را بکاهند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر