برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خام‌فروشی

بازگشت ۳۰ معدن راکد استان زنجان به چرخه تولید

عصر معدن- معاون امور معدنی اداره کل صمت استان زنجان:بازگشت ۳۰ معدن راکد استان زنجان به چرخه تولید/ برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خام‌فروشیمزایده احیای معادن در استان زنجان اجرا و ۳۰ معدن و محدوده معدنی به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شده است.;

بازگشت ۳۰ معدن راکد استان زنجان به چرخه تولید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، «نسرین خانمحمدی» معاون امور معدنی اداره کل صمت استان زنجان گفت: در استان زنجان 453 معدن و محدوده معدنی با 38 تنوع ماده معدنی، احصاء شده که از این تعداد 280 معدن فعال است.

    وی که با بخش خبری 20 شبکه اشراق (صداوسیمای استان زنجان) گفتگو می‌کرد، به 83 معدن غیرفعال استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 30 معدن غیرفعال استان از طریق مزایده به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شده و دوباره به چرخه تولید بازگشته است.

    معاون امور معدنی اداره کل صمت استان زنجان اضافه کرد: درحال حاضر 3 هزار نفر در معادن سراسر استان فعال هستند که با احیای معادن جدید، حدود 300 نفر دیگر به این تعداد اضافه می‌شوند.

    وی در ادامه تاکید کرد: فرایند مزایده سایر معادن غیر فعال در برنامه‌های اصلی این اداره کل قرار داد تا بزودی بتوانیمتعداد معادن غیرفعال استان را به عدد صفر برسانیم.

    خانمحمدی همچنین گفت: در کنار احیای معادن راکد و برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و در نهایت خروج ماده معدنی به شکل فرآوری شده و افزایش ارزش افزوده از استان، نیز به معادن تاکید شده که واحد فرآوری را در مجاور معدن و محدوده معدنی ایجاد شود.

    انتهای خبر/

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر