رییس هیات عامل ایمیدرو:

سهم معدن و صنایع معدنی در ارزش بورس به بیش از ٢٣ درصد رسید

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو در همایش چشم انداز صنایع غیر آهنى ایران و فناورى هاى وابسته اظهار کرد: باید براى فلزات غیر آهنى یک نقشه راه و یا برنامه اى تدوین شود. در حال حاضر حوزه فولاد داراى طرح جامع بوده و در زمینه زغالسنگ نیز با همت ایمیدرو نقشه راه تهیه و به وزارت صنعت،معدن و تجارت ارسال شده است.;

سهم معدن و صنایع معدنی در ارزش بورس به بیش از ٢٣ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن»، مهدى کرباسیان تصریح کرد: بحث پژوهش موضوعى جدى در حوزه صنعت و معدن است که بسیار کمرنگ بوده و باید بخش خصوصى و دولتى توجهى ویژه به آن داشته باشند.
    معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: انجام اقدامات اکتشافى در حوزه مس یک کار بزرگ بود زیرا مس جایگاه ویژه اى دارد.
    به گفته کرباسیان، یکى از افتخارات ایمیدرو ارتقا جایگاه معدن در میان سیاستگذاران و مردم است.
    رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد:امروز بیش از ٢٣ درصد از ارزش بورس کشور مربوط به شرکت هاى معدنى و صنایع معدنى است.
    وى ادامه داد: معدن در اشتغال و توسعه کشور جایگاه ویژه اى دارد. معدن مى تواند در تحریم ها با تمامى مشکلات موجود روى پاى خود ایستاده و کمترین ضربه را پذیرا باشد.
    کرباسیان بیان کرد: صادرات یکى از نکات مهم است اگر در حوزه معدن و صنایع معدنى این موضوع مورد کم توجهى قرار بگیرد مى تواند چالش هایی را به همراه داشته باشد.
    رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به جنگ تجارى آمریکا با چین و روسیه افزود: مواد معدنى و فلزات نیز در لیست این جنگ قرار دارد. در کنار این موضوع بحث رشد بهره دلار مطرح است و باید این موارد مورد تحلیل قرار بگیرد.

    به گفته کرباسیان باید در حوزه معدن از تصمیمات شتاب زده به سمت تصمیمات منطقى حرکت کرد.
    وی ادامه داد: باید پذیرفت سیاست در حوزه اقتصاد کمرنگ شود. باید دست به دست داد تا جهش در ایران ایجاد شود.

    رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: در مورد فلزات غیر آهنى کم توجهى صورت گرفته و باید تقویت شوند.
    وى ادامه اضافه کرد: در حوزه آلومینیوم تا پایان سال شاهد بهره بردارى از فاز یک سالکو خواهیم بود و با این طرح جایگاه ایران از رده ١٨ به رده ١٢ ارتقا پیدا مى کند.

    کرباسیان با اشاره به تامین بوکسیت مورد نیاز کشور افزود: مناقصه معدن بوکسیت گینه در آلمان برگزار مى شود و تا ٢ ماه آینده برنده آن مشخص مى شود.
    وى در پایان با اشاره به اکتشافات صورت گرفته از سوى ایمیدرو بیان کرد: انجام ٢٧۰ هزار کیلومتر مربع کار اکتشافى یک کار وسیع و در حد رکورد تاریخی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر