رئیس کانون سراسری سنگ کشور در چهارمین گردهمایی فعالان سنگ در اصفهان

تشکیل اتاق فکر راه حل مشکلات صنعت سنگ

عصر معدن- تشکیل اتاق فکر راه حل مشکلات صنعت سنگ است .;

تشکیل اتاق فکر راه حل مشکلات صنعت سنگ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از صداوسیما، رئیس کانون سراسری سنگ کشور در چهارمین گردهمایی فعالان سنگ در اتاق بازرگانی اصفهان خواستار تشکیل اتاق فکر برای حل مشکلات صنعت سنگ شد و گفت: باید به دنبال بازارهای هدف حرکت کرده و صادرات را به معنای واقعی محقق کنیم تا بازارهای دوردست را به دست بیاوریم.
    رضا احمدی رفع مشکلات فروش و صادرات صنعت سنگ را نیازمند اقدامات جدی دانست افزود: در شرایط فعلی باید در راستای حل مشکلات سیاسی به صورت همگانی فعالیت کنیم.
    وی با بیان این که در کشور حدود 6 هزار و در استان اصفهان 2 هزار واحد فرآوری سنگ فعالیت دارد، گفت: معادن فعال بی نظیری در کشور وجود دارد .
    رئیس کانون سراسری سنگ ایران افزود: این صنعت از لحاظ فرآوری، بازرگانی و ماشین سازی جای کار بسیاری دارد که اگر دانشگاه ها بسیج شوند دغدغه ها در این خصوص کمتر می شود.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان هم در این گردهمایی گفت: مبانی توسعه اقتصادی ما به گونه ای است که باید سرمایه و کار در کنار هم قرار بگیرد ودر جنگ اقتصادی باید دقت ویژه ای به تمام سازی مبانی اقتصادی یعنی سرمایه و کار داشته باشیم.
    مسعود گلشیرازی با بیان اینکه صنعت سنگ کشور بسیار قوی و غنی است افزود: لازمه این صنعت در بروز رسانی تکنولوژی و تقویت مبانی رشد اقتصادی است که در این راستا نیازمند حمایت دولت و بانک مرکزی با سیاست های ارزی و بانکی هستیم.
    وی گفت: بازارهای هدف صادراتی با ایجاد نمایشگاه های دائمی و فرآورده های سنگی موضوعی اجتناب ناپذیر است و باید شرکت نمایشگاه ها و اتاق بازرگانی به فعالان این حوزه کمک کنند تا مقدمات بازارهای صادراتی محقق شود.
    استان اصفهان دارای 230 معدن سنگ و بیش از یکهزار و 800 کارخانه فرآوری است و بزرگترین تولیدکننده سنگ های تزئینی در کشور محسوب می شود.
    سنگبری های این استان حدود 50 درصد از سنگ فرآوری شده موجود در بازار کشور را تامین می کنند.
    در کشور حدود یکهزار و 955 معدن سنگ تزئینی وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر