قیمت طلای جهانی پایین ماند

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تأثیر رشد ارزش دلار و نشانه‌های کاهش تنشهای تجاری میان آمریکا و چین کاهش پیدا کرد و نزدیک به پایین‌ترین حد خود در دو هفته گذشته ماند.;

قیمت طلای جهانی پایین ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»  به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد افت کرد و به 1273.70 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز 1268.97 دلار سقوط کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییری نداشت و در 1273.30 دلار ایستاد.

    پس از اینکه آمریکا از محدودیت‌های تجاری روی شرکت مخابراتی چینی هواوی کاست، دلار تحت تأثیر بازده بالاتر اوراق قرضه آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در چهار هفته گذشته قرار گرفت.

    جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA در این باره گفت: دلار قوی‌تر و تمدید مهلت واشنگتن به هوای برای سه ماه دیگر، چاقو را روی گلوی طلا گذاشت.

    وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه به شرکت هواوی مجوزی برای خرید کالاهای آمریکایی تا 19 اوت صادر کرد. هدف از این اقدام فرصت دادن به شرکت‌های مخابراتی وابسته به هواوی است تا تأمین کنندگان دیگری پیدا کنند.

    سفیر چین در آمریکا اعلام کرد پکن آماده ازسرگیری مذاکرات با واشنگتن است اما آمریکایی‌ها مدام نظرشان را تغییر می‌دهند.

    بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا اکنون بیش از 5 درصد کمتر از رکورد قیمت 1346.73 دلار در فوریه امسال است.

    بازارها منتظر انتشار گزارش نشست بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه هستند تا به ارزیابی تصمیمات احتمالی نشست ماه مه این بانک مرکزی بپردازند.

    جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده که هنوز برای ارزیابی تأثیر اختلافات تجاری آمریکا و چین روی مسیر سیاست پولی زود است.

    در این بین آمار نشان داد ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه 0.4 درصد رشد کرده و به 739.69 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در 14.44 دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و 813.80 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1320.50 دلار رسید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر